رییس سازمان بهزیستی، با اشاره به آمار یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفری معلولان تحت پوشش بهزیستی، گفت: ۴۲ درصد این افراد از معلولیت جسمی رنج می‌برند‌.

معلولان برای دریافت خدمات توانبخشی هنوز مشکل دارند

سلامت نیوز:رییس سازمان بهزیستی، با اشاره به آمار یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفری معلولان تحت پوشش بهزیستی، گفت: ۴۲ درصد این افراد از معلولیت جسمی رنج می‌برند‌.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از جهان صنعت ، انوشیروان محسنی‌بندپی افزود: در حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار معلول تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند که از این تعداد ۱۴ درصد ناشنوا یا کم‌شنوا هستند، ۱۰ درصد نابینا یا کم بینا، ۴۲ درصد معلولیت جسمی حرکتی، ۲۰ درصد معلول ذهنی و ۵ تا ۶ درصد هم معلول روانی هستند‌.


او با اشاره به تصویب قانون جدید حمایت از معلولان در اسفند ۹۶، اظهار کرد: سازمان بهزیستی فرصت ۶ ماهه‌ای برای تدوین آیین‌نامه اجرایی آن دارد که تا پایان مرداد این مهم انجام می‌گیرد‌.


رییس سازمان بهزیستی با اشاره به حمایت‌های مختلف از معلولان و خانواده‌های آنها بیان کرد: به خانواده‌هایی که معلول دارند و در خانه از او نگهداری می‌کنند متناسب با شرایط معلول کمک مالی می‌شود و از معافیت‌های مالیاتی و یا کاهش ساعات کار برخوردار می‌شوند‌.


محسنی‌بندپی با اشاره به حمایت‌های بیمه‌ای از معلولان خاطرنشان کرد: باید خدمات توانبخشی در تعهدات بیمه پایه دیده و منابع مالی آن مشخص شود تا معلولان بتوانند از آن برخوردار شوند و با تعریف ردیف در بودجه وزارت رفاه، این مشکل حل خواهد شد‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha