رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی در نامه‌هایی خطاب به دادستان تهران و رئیس پلیس فتا، خواستار توقف سایت ها و کانال های خرید و فروش کلیه شد.

سایت های خرید و فروش کلیه توقیف شوند/برخورد با دلالان اعضای بدن

سلامت نیوز:رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی در نامه‌هایی خطاب به دادستان تهران و رئیس پلیس فتا، خواستار توقف سایت ها و کانال های خرید و فروش کلیه شد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، داریوش آرمان، در این نامه‌ها نوشته است: وبسایت‌های مختلف و کانال‌های تلگرامی ناشناس اقدام به انتشار آگهی‌های خرید و فروش کلیه و اعضای بدن می‌کنند که این امر نه‌تنها یک اقدام غیرقانونی و غیرانسانی است که دلالان گرداننده این سایت‌ها و کانال‌ها با استفاده از مشکلات مردم نیازمند و ارائه اطلاعات گمراه‌کننده باعث سرگردانی و گرفتاری‌های فراوان پزشکی، درمانی و نیز شکایات حقوقی فراوان شده‌اند.


وی با اشاره به اینکه تعدادی از افراد نیازمند پیوند کلیه به دلیل خروج از چارچوب‌های قانونی و به‌رغم اطلاع‌رسانی انجمن، نه‌تنها مال خود را باخته‌اند بلکه جان آنها نیز در معرض خطر قرار گرفته، افزوده است: از آن مقامات محترم قضائی و انتظامی درخواست می‌شود با صدور دستور توقیف سایت‌های اینترنتی و کانال‌های تلگرامی فعال در این  زمینه و برخورد انتظامی با دلالان و گردانندگان این شبکه‌های غیرقانونی، مانع از بروز مشکلات جدی برای بیماران نیازمند کلیه شوید.
در این نامه تاکید شده است: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران به عنوان قدیمی‌ترین تشکل خیریه و بزرگترین انجمن تخصصی در این حوزه با داشتن بیش از ۲۰۰ شعبه در سراسر کشور آمادگی دارد بدون هیچ چشم‌داشت مادی همه خدمات لازم در این زمینه را به نیازمندان واقعی پیوند کلیه ارائه کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha