سلامت نیوز : رئیس شورای شهر تهران در جلسه هیئت مدیره سازمان نظام پزشكی تهران از گسترش همكاری‌ برای تصمیم‌گیری‌ها در حوزه سلامت شهری استقبال كرد و گفت: برای افزایش تعداد آرم طرح ترافیك پزشكان به شهرداری تهران توصیه می‌كنم.

 مهدی چمران در آخرین جلسه هیئت مدیره سازمان نظام پزشكی تهران بزرگ در سال 1389 كه با حضور سیدشهاب‌الدین صدر و اعضای هیئت مدیره این سازمان برگزار شد، حضور یافت و در جریان مسائل و مشكلات مرتبط با حوزه شهری جامعه پزشكی تهران قرار گرفت.

در این جلسه ابتدا برخی از مشكلات و مسائل اعضای سازمان نظام پزشكی تهران در حوزه مسائل شهری از قبیل محدودیت تعداد آرم طرح ترافیك، عوارض شهرداری و جمع‌آوری ناگهانی تابلوی مطب پزشكان توسط عوامل شهرداری برخی مناطق بدون اطلاع و اخطار قبلی، توسط اعضای هیئت مدیره سازمان نظام پزشكی تهران عنوان شد.

صدر، رئیس‌كل سازمان نظام پزشكی با اشاره به اینكه بیش از 40 هزار عضو این سازمان در شهر تهران به ارائه خدمات سلامت مردم مشغول هستند، خواستار توجه و رسیدگی به مسائل و مشكلات این افراد برای سهولت در امر خدمت‌رسانی و بهره‌مندی مردم از خدمات مطلوب‌تر شد.

وی افزود: داشتن شهری سالم در گروی افزایش و بهبود تعاملات شورای شهر تهران و سازمان نظام پزشكی است و حضور نمایندگان این دو ارگان در جلسات تصمیم‌گیری می‌تواند به ارتقای سطح بهداشت و درمان شهروندان تهرانی بینجامد.

صدر همچنین ابراز امیدواری كرد همكاری اعضای هیئت مدیره سازمان نظام پزشكی تهران با كمیته سلامت شورای شهر تهران در قالب جلسات مشترك گسترش یابد.

محمدرضا نوروزی، نایب رئیس شورای‌عالی نظام پزشكی نیز در این جلسه، با بیان اینكه جامعه پزشكی در میان صنوف مختلف، بیشترین ارتباط و تماس را با اقشار مختلف مردم در طول سال دارد، از رئیس شورای شهر تهران خواست كه این شورا و شهرداری تعامل و ارتباط ضعیف خود با جامعه پزشكی را بهبود بخشد تا با برآورده شدن نیازها و خواسته‌های طرفین، مردم بتوانند خدمات بهتری در سطح شهر دریافت كنند.

بدخش، عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشكی تهران، در این جلسه خواستار مشاركت نمایندگان جامعه پزشكی در سطوح مختلف تصمیم‌گیری در مورد شهر تهران شد و ابراز امیدواری كرد شورای شهر و شهرداری تهران توجه كافی برای حل مسایل و مشكلات جامعه پزشكی داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشكی، مهندس چمران، رییس شورای شهر تهران در این جلسه با بیان این كه مقوله سلامت بویژه در شهرها اهمیت زیادی دارد، گفت: شورای شهر تهران در دوره اخیر مصوبات زیادی در حوزه سلامت شهری داشته كه تعداد و كیفیت این مصوبات در مقایسه با دوره‌های مختلف این شورا بی‌نظیر است.

وی با انتقاد از به سرانجام نرسیدن كشمكش‌های وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست در خصوص دفع زباله‌های بیمارستانی، عنوان كرد: بسیاری از بیمارستان‌ها، دفع زباله‌های خاص بیمارستانی را با در نظر گرفتن موازین و استانداردهای بهداشتی انجام نمی‌دهند كه آسیب و زیان آن متوجه مردم و جامعه پزشكی می‌شود.

چمران افزود: در حال حاضر عوارض عمومی دفع پسماندها از كلیه افراد در كشور دریافت می‌شود كه جمع كل آن حتی یك چهارم هزینه‌های مربوط به جمع‌آوری و دفع پسماندها نیز نمی‌شود. همچنین شورای شهر قانونی تصویب كرده كه براساس آن شهرداری‌ها به ازای دفع بهداشتی هر یك كیلو زباله بیمارستانی، مبلغی را از مسؤولان آن بیمارستان دریافت خواهد كرد.

وی همچنین در خصوص تعداد محدود آرم طرح ترافیك ویژه جامعه پزشكی، گفت: تعیین تعداد آرم و محدوده طرح ترافیك تهران برعهده شورای شهر یا شهرداری تهران نیست و از سوی سازمان ترافیك كشور اعلام می‌شود. با این جود توصیه‌هایی به این سازمان برای افزایش تعداد آرم طرح ترافیك ویژه جامعه پزشكی خواهم كرد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینكه پزشكان جایگاه والایی در جامعه دارند و مورد اعتماد مردم هستند، از حضور اعضای سازمان نظام پزشكی در جلسات شورای شهر تهران و اخذ مشاوره‌های تخصصی از آنان استقبال كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha