بازی‌ها به کودکان کمک می‌کنند تا به‌طور استراتژیک فکر کنند، مشکلات را خلاقانه حل کنند و مهارت‌های اجتماعی مانند قوانین کوچک، ارتباط و بازی با دیگران و رعایت نوبت را یاد بگیرند. کودکان دوست دارند بازی‌های مختلف را امتحان کنند.

بازی‌های کامپیوتری چگونه به یادگیری کودکان کمک می‌کنند؟

سلامت نیوز:بازی‌ها به کودکان کمک می‌کنند تا به‌طور استراتژیک فکر کنند، مشکلات را خلاقانه حل کنند و مهارت‌های اجتماعی مانند قوانین کوچک، ارتباط و بازی با دیگران و رعایت نوبت را یاد بگیرند. کودکان دوست دارند بازی‌های مختلف را امتحان کنند.

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شهروند ،بازی‌های تخته‌ای، کارتی، کامپیوتری، کنسولی، بازی در فضای باز. آنها اغلب می‌خواهند خودشان قوانین بازی را طراحی کنند یا با قوانینی بازی کنند که برای‌شان آشناست و از آنها خوش‌شان می‌آید. بسیاری از بازی‌ها برای کودکان شامل مهارت‌های یادگیری خاص مثل، اعداد، رنگ‌ها، شکل‌ها یا حروف است، اما اخیرا دیگر بازی‌ها خیلی هم روی این موارد تأکید ندارند. 

بچه‌های کوچک هر روز درحال یادگیری هستند و خیلی سریع رشد می‌کنند. آنها درحال بازی، یادگیری و آزمایش هستند. آنها با بازی‌کردن به درک هویت خودشان و چگونگی تفاوت‌شان با دیگران می‌رسند، مانند دختران و پسران. بسیاری از کارشناسان همیشه بر این عقید‌ه‌اند که بهتر است کودکان به مهدکودک بروند. آنها در مهدکودک به صورت گروهی بازی می‌کنند، با دیگران آشنا می‌شوند و فعالیت‌های سازمان‌یافته را فرا می‌گیرند.

در واقع کودکان باید به مهدکودک بروند تا در محیطی غیرخانوادگی و غیررسمی یاد بگیرند و هویت فرهنگی خود را بشناسند. کودکان باید با اطرافیان خود ارتباط داشته باشند تا بتوانند پیشینه فرهنگی و قومی خود را بشناسند. 

شما ممکن است از خودتان بپرسید که آیا بازی‌های کامپیوتری ذهن کودکان ما را از بین می‌برند یا خیر؟ بازی‌های کامپیوتری به کودکان کمک می‌کنند تا آنها آن‌طور که می‌توانند خود را خلاق‌تر کنند. والدین، مربیان و سازندگان بازی‌های کامپیوتری باید توجه داشته باشند که با ترکیب سال‌ها تحقیق یک استدلال قانع‌کننده و محرمانه برای قدرت آموزشی بازی‌های هوشمندانه طراحی شده است که می‌تواند به‌عنوان ابزار برای کمک به کودکان در مورد مشکلات و راه‌حل‌های آنها مورد استفاده قرار گیرد.

بسیاری از شرکت‌های تولید بازی‌های کامپیوتری در تلاش هستند تا آموزش را به شیوه جدید در بازی‌ها به بچه‌ها ارایه دهند. درحال حاضر بسیاری از کارشناسان معتقدند شیوه‌های آموزش به کودکان دیگر نباید به همان سبک سنتی ادامه یابد، بلکه کودکان باید با بازی‌کردن و کشف‌کردن یاد بگیرند تا مسائل در ذهن‌شان بماند. بازی‌ها دیگر مختص کودکان خیلی کوچک نیست.

کارشناسان معتقدند پیشرفت تکنولوژی در این قرن می‌تواند در آموزش کودکان و حتی بزرگسالان بسیار موثر باشد. اپلیکیشن‌های بازی که بر یادگیری کودکان موثر است و همچنین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های کنسولی دیگر که برای رده‌های سنی مختلف هستند. در تحقیقاتی ثابت شده که گیمرها ذهن بسیار خلاق‌تری نسبت به آنهایی که علاقه‌ای به گیم ندارند، دارند.

 

 

      

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha