یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
کد خبر: 249752

در مورد کاهش وزن همه ما نقاطی در بدنمان داریم که برایمان مشکل آفرینند. برای بعضی ران ها و باسن بعضی دیگر زیر بازوها و برای درصد بالایی شکم از نقاط سرسخت است.

چربی های کل بدنت آب میشه به جز چربی های شکم؟

سلامت نیوز: در مورد کاهش وزن همه ما نقاطی در بدنمان داریم که برایمان مشکل آفرینند. برای بعضی ران ها و باسن بعضی دیگر زیر بازوها و برای درصد بالایی شکم از نقاط سرسخت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، جای هیچگونه سوالی نیست که برای بسیاری شکم از نقاط اصلی است و وقتی می خواهند رژیمی را شروع کنند و انتظار دارند درصد چربی این نقطه را به صفر برساند. منطقه میان تنه در ظاهر تاثیر بسیاری دارد و بعضی ها نیز دوست دارند دستگیره های عشقشان را دوباره حس کنند بنابراین همه اینها باعث شده این منطقه اهمیت ویژه ای پیدا کند.

پس وقتی شروع به انجام یک برنامه کاهش وزن می کنید و پس از مدتی می بینید وزن از همه جا کم می شود به جز چربی های شکم احساس نا امیدی و خستگی می کنید. از یک سو خوشحال هستید که با برنامه غذایی توانسته اید وزن کم کنید اما از سوی دیگر موفق نشده اید به هدف اصلی تان برسید.

مطمئناً الان با خودتان می گویید خب بله من هم این مشکل را دارم حالا باید چکار کنم؟ چطور می توانم کاری کنم شکمم هم آب شود؟ در ادامه می خواهم در این زمینه راهنمایی تان کنم.


خیلی استرس دارید

از اولین دلایل اینکه چربی شکم آب نمی کنید استرس بالا است. جای هیچگونه سوالی نیست، استرس یکی از نقش های اصلی در بازی آب کردن چربی است.

و بدتر اینکه استرس بیشترین تاثیر خود را روی چربی شکم می گذارد. وقتی استرس بالا باشد بدن شروع به ترشح کورتیزول می کند که در نتیجه منجر به افزایش خطر تجمع چربی شکم می شود.

بنابراین حتی اگر برنامه غذایی لاغری هم داشته باشید استرس بالا و کورتیزولی که ترشح می شود هیچگونه لطفی در حقتان نمی کند. اگر از جاهای دیگر وزن کم می کنید بدان معناست که واقعا کالری دریافتی تان محدود شده و هیچ خطایی در انجام برنامه غذایی ندارید در چنین شرایطی عامل اصلی سرسختی چربی شکم مشکلات هورمونی است.

کاری که باید بکنید این است: جلوی منابع استرس آور را بگیرید. درست است زندگی روزمره همه ما توام با استرس است اما اگر روی مشکلات وقت بگذاریم می توانیم از این حجم استرس بکاهیم.


به اندازه کافی نمی خوابید

مورد بعدی عادات خوابتان است. آیا می دانستید کمبود خواب از موارد دیگری است که باعث ترشح کورتیزول می شود؟ بسیاری از این واقعیت خبر ندارند اما متسفانه حقیقت دارد.

به اندازه کافی نخوابیدن باعث افرایش سطح کورتیزول می شود که نه تنها موجب به حداقل رسیدن چربی سوزی در ناحیه شکم می شود بلکه مقدار عضله سوزی را نیز بالا می برد.

وقتی به اندازه کافی نمی خوابید اشتهایتان نیز بدتر می شود به همین دلیل است که باید اهمیت ویژه ای به زمان و کیفیت خوابتان بدهید.

متاسفانه بسیاری از مردم به این مسئله اهمیت نمی دهند و فکر می کنند اگر 8 تا 9 ساعت نخوابند اتفاقی نخواهد افتاد.

حالا که به جز شکم از نقاط دیگر بدن وزن کم می کنید شاید بهتر به اهمیت خواب پی برده باشید پس شب ها گوشی را کنار بگذارید و کمی بخوابید!


ژنتیک تان به چربی های شکم کمک نمی کند

ژنتیک را نیز باید در نظر گرفت. والدینتان شکم های بزرگی داشتند؟ بعضی افراد به صورت طبیعی چربی ها را در این قسمت ذخیره می کنند و آب کردنش هم بسیار چالش برانگیز است. اگر شکمتان اولین جایی است که چربی ذخیره می شود بنابراین باید بدانید آخرین جایی هم چربی از آن آب میش ود همین منطقه است.

در این مورد ممکن است بدن و سبک زندگی تان هیچ مشکلی نداشته باشند، فقط باید زمان بیشتری به خود بدهید. از برنامه غذایی نا امید نشوید و اجازه دهید به مرور چربی های شکم آب شوند.


دچار حساسیت غذایی هستید

بالاخره آخرین مورد اما نه کم اثرترین مورد این است که دچار حساسیت غذایی هستید. برای مثال اگر به لبنیات حساس باشید بعد از خوردنشان به شدت دچار ورم و نفخ می شوید. این مشکل باعث می شود شکمتان بزرگتر از آنچه هست نشان دهد.

یک مورد دیگر مصرف بالا فیبر خوراکی است که باعث یبوست می شود. در این شرایط هم شکم طوری نشان می دهد که گویی چربی بسیاری در خود ذخیره کرده در صورتی که اینطور نیست.

بنابراین موردی که گفته شد را به خاطر بسپارید و اگر دچار چنین مشکلی هستید ابتدا بسنجید کدام موارد هستند و در رفعشان بکوشید.

نویسنده: شنون کلارک


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha