دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 250399

یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه کبودی ناگهانی پوست نگران کننده نیست، تصریح کرد: کبودی‌های ناگهانی در صورت تکرار نیاز به درمان دارد.

کبودی ناگهانی پوست خطرناک است؟

سلامت نیوز:یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه کبودی ناگهانی پوست نگران کننده نیست، تصریح کرد: کبودی‌های ناگهانی در صورت تکرار نیاز به درمان دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،هوشنگ احسانی  درباره علت بروز کبودی‌های بی‌علت روی پوست، گفت: این عارضه بیشتر به دنبال اختلال انعقادی بروز پیدا می‌کند و فرد شاهد علائمی مانند کبودی،‌ خون‌مردگی و ... در زیر پوست می‌شود.

وی افزود: البته در برخی موارد کبودی به علت پارگی عروق زیر پوستی نیز بروز پیدا می‌کند که این عارضه در خانم‌ها شایع‌تر از آقایان است.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه در بیشتر موارد بروز کبودی‌های بدون علت، نگران‌کننده نیست، یادآور شد: اگر بروز کبودی تکرارشونده باشد یعنی فرد در هفته دو الی سه بار شاهد کبودی بدون علت روی پوست باشد، نگران‌کننده است و حتماً فرد باید تحت نظر پزشک باشد در غیر این‌صورت جای نگرانی ندارد.

احسانی خاطرنشان کرد: البته در برخی موارد ممکن است فرد بر اثر حادثه خفیف دچار کبودی روی پوست شده باشد؛ گاهی این حوادث به قدری خفیف است که حتی فرد متوجه نوع حادثه نمی‌شود.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه بروز ناگهانی کبودی روی پوست نیاز به دارو درمانی ندارد، تصریح کرد: به افراد نیز توصیه می‌شود، جهت حفظ سلامت پوست از خوددرمانی به شدت خودداری کنند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha