مدیر کل بهزیستی استان تهران با اشاره به تعداد کودکان خیابانی مهاجر در سطح تهران گفت: ۷۰ درصد از کودکان خیابانی از کشورهای پاکستان، افغانستان و ... هستند که قرار است به زودی تصمیم‌گیری برای آنها به کشورشان انجام شود.

ارجاع کودکان خیابانی مهاجر به وزارت خارجه

سلامت نیوز:مدیر کل بهزیستی استان تهران با اشاره به تعداد کودکان خیابانی مهاجر در سطح تهران گفت: ۷۰ درصد از کودکان خیابانی از کشورهای پاکستان، افغانستان و ... هستند که قرار است به زودی تصمیم‌گیری برای آنها به کشورشان انجام شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ابتکار ، داریوش بیات‌نژاد با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان بهزیستی درخصوص جمع‌آوری کودکان خیابانی و مهاجر در سطح استان تهران اظهار کرد: در این زمینه رایزنی‌هایی با وزارت امور خارجه انجام شده است. وی تصری کرد: قرار شده است کودکان خیابانی که از اتباع سایر کشورها هستند به وزارت خارجه معرفی و در نهایت تصمیم‌گیری برای بازگشت آنها صورت گیرد.


مدیر کل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر 70 درصد از کودکان خیابانی از اتباع بیگانه هستند گفت: این موضوع یکی از پدیده‌های اصلی تهران محسوب می‌شود و پیامدهای منفی را نیز به همراه داشته است که البته سازمان بهزیستی تلاش‌هایی را برای جمع‌آوری و ساماندهی این کودکان کرده است اما هنوز نتوانسته‌ایم به نتیجه خوبی برسیم. بیات‌نژاد ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی سازمان بهزیستی در دوره جدید جمع‌آوری این کودکان از سطح معابر و خیابان‌هاست که البته تمهیداتی نیز در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha