یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳

پای پول که درمیان می‌آید، برخی‌ها به هر کاری در شبکه‌های اجتماعی تن می‌دهند؛ از شایعه پراکنی تا تبلیغ چندهمسری! آنها دنبال اخذ تبلیغاتند و حالا هر بهانه‌ای می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. البته تلویزیون خودمان هم از قضیه مستثنی نیست. هنوز یادمان نرفته در رسانه ملی از مرد ٩٠ ساله‌ای که به خاطر ٥همسر به عنوان میهمان دعوت شده بود، تجلیل شد.

کاسبکاری با ازدواج مجدد مردان

سلامت نیوز:پای پول که درمیان می‌آید، برخی‌ها به هر کاری در شبکه‌های اجتماعی تن می‌دهند؛ از شایعه پراکنی تا تبلیغ چندهمسری! آنها دنبال اخذ تبلیغاتند و حالا هر بهانه‌ای می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. البته تلویزیون خودمان هم از قضیه مستثنی نیست. هنوز یادمان نرفته در رسانه ملی از مرد ٩٠ ساله‌ای که به خاطر ٥همسر به عنوان میهمان دعوت شده بود، تجلیل شد.

به گزارش سلامت نیوز، «شهروند» در ادامه نوشت: این وسط فراموش شده که دلیل بسیاری از طلاق‌های امروز گرایش مرد به زن دیگر و یا ازدواج مجدد آقا است که زندگی را به مرحله بن‌بست می‌کشاند و زوجین تصمیم به جدایی از یکدیگر می‌گیرند. باید گفت چندهمسری زمینه‌ساز سستی نهاد خانواده است و به پایداری آن صدمه جدی وارد می‌کند. مسأله‌ای که متاسفانه این روزها توجهی به آن نمی‌شود و کسی به فکر پیامدهای خطرناک آن نیست. در این میان ضرورت توجه به حقوق زنان بیش از هروقت دیگری احساس می‌شود. ماجرای گمشده چندهمسری را می‌توان مفهوم عدالت دانست! همان چیزی که بسیاری از آدم‌ها در حسرتش روزگار می‌گذرانند!

تبیین یا تبلیغ!

این صفحات معمولا با عناوینی همچون تبیین چند همسری به تبلیغ حلقه، گل، لباس و ... می‌پردازند. در این صفحات، کانال‌ها ‌و گروه‌ها که با انتقادات فراوان هم همراه است، معمولا گردانندگان این صفحات سعی می‌کنند تظاهر به فعالیت‌دینی داشته باشند. گردانندگان این صفحات در شبکه‌های مختلف مجازی به بیان خوبی و محسنات ازدواج موقت، چندهمسری و سایت‌همسریابی می‌پردازند و حتی با توهین به مخاطب سعی‌ می‌کنند، دیدگاه خود را مطرح کنند. اما قصه تأسف‌بار این موضوع همراهی و دنبال کردن تعداد بسیاری از مخاطبان فضای مجازی  از این صفحات است. ادعای فعالیت‌دینی درحالی که بسیاری از کارشناسان؛ فعالان مذهبی بارها چنین فعالیت‌هایی را زیان بار اعلام کرده‌اند.

آیت الله کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری چندی پیش در نوشتاری مفصل به تشریح و نقد این موضوع پرداخت. تاکنون هیچ‌کدام از شخصیت‌های بزرگ فرهنگی، سیاسی و دینی نظام حتی یک خط درباره چندهمسری سخنی به میان نیاورده‌اند و ترویج آن هیچ‌گاه توسط مراجع توصیه نشده‌است. همچنین فعالیت‌ کانال‌های چندهمسری توسط هیچ نهاد فرهنگی و انتظامی هم تایید نشده است. اما داستان این دسته از صفحات که صلاحیت آنها را هیچ مرجعی تایید نکرده، تنها به تبلیغ ختم نمی‌شود، بلکه بعضی از این صفحات حتی خود را تسهیل‌گر و معرف کننده برای ازدواج موقت و دوم معرفی ‌کرده‌اند. بسیاری از این گروه‌ها حتی پا را فراتر گذاشته و از طریق پیامک با مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌کنند. اگر چه بسیاری از این گروه‌ها قصد اخاذی و کلاهبرداری را نیز دارند، اما مهمترین ابهام این است که چرا با این دسته و گروه برخورد قاطع‌تری صورت نمی‌گیرد؟ یک ابهام بی‌جواب.

واکنش رهبری به تعدد زوجات

به گزارش باشگاه خبرنگاران، چندی پیش فتوایی منتسب به رهبری در کانال‌ها منتشر شده بود که مدعی بود حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تعدد زوجات را در شرایط فعلی جامعه مستحب می‌دانند. شنیده شده اخیرا در جمعی با حضور رهبری، یکی از حاضران از ایشان درباره صحت این فتوا سوال می‌پرسد. آیت‌الله خامنه‌ای با شنیدن این مطلب برافروخته شده‌اند و متعجب گفته‌اند که اصلا بنده چنین فتوایی ندارم و اصلا چنین چیزی را قبول ندارم؛ چه کسی این را گفته است؟ آقایان حتی به شوخی هم نباید درباره تعدد زوجات حرف بزنند که باعث دلسردی خانم‌ها می‌شود. جالب آنکه رهبر انقلاب این نظر را در محل‌ کارشان هم اجرایی کرده‌ و هشدار داده‌اند که افراد شاغل در بیت رهبری اگر همسر دوم اختیار کنند، اخراج می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha