یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 25228
سلامت نیوز : یك فوق‌تخصص اطفال گفت: 90 درصد از درد قفسه سینه در كودكان امری عادی است و 10 درصد از این كودكان ممكن است دارای مشكل خاصی باشند كه با معاینات پزشكی تشخیص داده می‌شود.

احمد هاشمی در گفت‌وگو با فارس درد قفسه سینه در كودكان را یكی از شكایات عمده والدین دانست و اظهار داشت: در افراد بالغ و بزرگسالان، درد قفسه سینه دلیل عضلانی و قلبی دارد اما در كودكان، كمتر مربوط به مشكلات قلبی است.

وی گفت: زمانی كه والدین متوجه درد قفسه سینه در كودك خود می‌شوند، مضطرب شده و احساس می‌كنند این درد مربوط به قلب طفل است؛ در حقیقت در بیشتر موارد این عارضه مربوط به درد بین دنده و عضلات بین‌ دنده‌ای كودك است.

این فوق تخصص اطفال ادامه داد: زمانی كه كودك از درد قفسه سینه شكایت دارد ابتدا باید وضعیت و شدت درد همچنین نفس كشیدن او مورد بررسی قرار گیرد.

هاشمی 90 درصد از موارد درد قفسه سینه در كودكان را امری عادی دانست و افزود: 10 درصد از این كودكان ممكن است دارای مشكل خاصی باشند كه با معاینات پزشكی تشخیص داده خواهد شد؛ درد عضله استخوان عمده‌ترین درد در كودكان است كه بیشتر در قسمت جلوی قلب است و شدت آن كم و زیاد می‌شود.

وی ضربه و سرما‌خوردگی را از جمله عوامل ایجاد درد قفسه سینه در كودكان دانست و خاطرنشان كرد: هیجانات و درد‌های روحی و روانی نیز می‌تواند در بروز این عارضه نقش داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha