شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
کد خبر: 252404

تحقیقات نشان می دهند که گاهی اوقات تنها یک نوار شکلات می تواند برای ما مفید باشد. دانشمندان معتقدند مصرف متوسط سه وعده شکلات در ماه – خطر ابتلا به نارسایی قلبی در فرد را حدود ۱۳ درصد کاهش می دهد.

کاهش ۱۳ درصدی خطر نارسایی قلبی با خوردن شکلات

سلامت نیوز:  تحقیقات نشان می دهند که گاهی اوقات تنها یک نوار شکلات می تواند برای ما مفید باشد. دانشمندان معتقدند مصرف متوسط سه وعده شکلات در ماه – خطر ابتلا به نارسایی قلبی در فرد را حدود ۱۳ درصد کاهش می دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، محققان معتقدند ترکیبات طبیعی در شکلات به نام فلاونوئیدها باعث افزایش رگهای خونی و کاهش التهاب می شوند. شکلات منبع غذایی مهمی از فلاونوئیدهاست که با کاهش التهاب و افزایش کلسترول خوب همراه است.

مهمتر از همه اینکه، فلاونوئیدها می توانند نیتریک اکسید را افزایش دهند (گازی که عروق خونی را افزایش می دهد و گردش خون را افزایش می دهد). شکلات تیره بسیار سالم است، زیرا حاوی فلاونوئیدها و حداقل شکر است.

در مطالعه ای که توسط دانشگاه آبردین، منچستر، کمبریج و شرق آنجلیا صورت گرفت مشخص شد افرادی که به طور منظم شکلات می خورند ۱۱ درصد کمتر دچار سکته قلبی، سکته مغزی یا سایر مشکلات قلبی عروقی می شوند.
با این حال، شکلات حاوی سطح بالایی از چربی های اشباع شده است. کسانی که به میزان زیاد شکلات مصرف می کنند، ۱۷ درصد بیشتر دچار مشکلات نارسایی قلبی می شوند.

تجزیه و تحلیل دانشمندان در مقیاس بزرگ نشان می دهد که مقدار متوسط شکلات ممکن است مورد نیاز و مفید باشد، اما مصرف بیش از حد آن می تواند زیان آور باشد.

منبع: www.dailymail.com

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha