مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به پذیرش ۳۲۴۴ کودک کار و خیابان در تهران از ابتدای سال جاری گفت: تعداد کودکان کار و خیابان در تهران دو برابر متوسط کشوری است.

تعداد کودکان کار و خیابان تهران ۲ برابر متوسط کشوری است

سلامت نیوز:مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به پذیرش ۳۲۴۴ کودک کار و خیابان در تهران از ابتدای سال جاری گفت: تعداد کودکان کار و خیابان در تهران دو برابر متوسط کشوری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،داریوش بیات نژاد ، با بیان اینکه در ۶ ماه نخست امسال ۳۲۴۴ کودک کار و خیابان مورد پذیرش قرار گرفته‌اند گفت: این کودکان در ۳ مرکز دولتی و ۲۰ مرکز حمایتی-آموزشی پذیرش شده‌ و خدمات دریافت کرده‌اند. از این تعداد کودک ۵۰۴ نفر ( ۱۶ درصد) ایرانی و ۲۷۴۰ نفر ( ۸۴ درصد) خارجی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه مجموع کودکان کار و خیابان بر اساس آمارهای سال گذشته در کشور در حدود۹۰۰۵  نفر هستند، افزود: این درحالیست که تعداد کودکان کار و خیابان در تهران ۳۵۹۳ نفر بوده  که نشان می دهدند نرخ کودکان کار و خیابان در تهران ۲ برابر متوسط کشور است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی در پذیرش اتباع بیگانه توجه به عزت و کرامت انسانی را مدنظر قرار داده و به این افراد خدمات اولیه را را ارائه می‌دهد، اظهار کرد: با این وجود به دلیل قوانین و مقررات امکان ارائه خدمات تکمیلی و بلند مدت به این کودکان وجود ندارد و در این حوزه با چالش‌هایی رو به رو هستیم، به همین دلیل انتظار داریم تا درحوزه اتباع خارجی نیروی انتظامی و وزارت امور خارجه نیز همکاری‌هایی را انجام دهند.

وی در ادامه در مورد امکان ادامه تحصیل این کودکان همزمان با آغاز مهرماه نیز گفت: در مورد کودکان ایرانی پذیرش شده در بهزیستی، اقدامات لازم برای ثبت نام در مدارس در حال انجام است و مشکلی برای ادامه تحصیل آنها وجود ندارد، چرا که این موضوع یکی از اولویت‌های اصلی سازمان بهزیستی در نگهداری این کودکان است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha