افزودن نصف فنجان گردو به رژیم غذایی می‌تواند کیفیت کلی منی و اسپرم را افزایش می‌دهد و تعداد اسپرم‌ها با اندازه و شکل طبیعی، حرکت آن‌ها و توانایی بقای آن‌ها را افزایش می‌دهد. این امر به این دلیل است که گردو، سطح اسیدهای چرب امگا – ۳ و امگا – ۳ را که برای سلامت اسپرم نیاز است، در خون افزایش می‌دهد.

خوردن گردو چگونه روند پیر شدن را کوتاه می کند؟

سلامت نیوز: افزودن نصف فنجان گردو به رژیم غذایی می‌تواند کیفیت کلی منی و اسپرم را افزایش می‌دهد و تعداد اسپرم‌ها با اندازه و شکل طبیعی، حرکت آن‌ها و توانایی بقای آن‌ها را افزایش می‌دهد. این امر به این دلیل است که گردو، سطح اسیدهای چرب امگا – ۳ و امگا – ۳ را که برای سلامت اسپرم نیاز است، در خون افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری فردا، گردو فواید زیادی برای پوست و مو دارد از جمله نرم کردن، و از بین بردن چین و چروک و جوش‌های پوست و کاهش ریزش مو. گردو حاوی چربی‌های سالم، فیبر، ویتامین و مواد معدنی است و سلامت انسان را تقویت می‌کند.

تحقیقات حاکی از آن است که گردو می‌تواند از بسیاری بیماری‌های مزمن نیز جلوگیری کند.

۱. افزایش سلامت قلب

گردو حاوی ترکیبی به نام الاجیک اسید است که علیه انباشت چربی درون عروق فعالیت می‌کند. رسوب چربی درون عروق را پلاک می‌گویند، به مرور زمان سخت می‌شود و عروق را باریک می‌کند، بعضی اوقات نیز ممکن است ترکیده شود و جریان خون را به‌طور کلی مختل کند. این امر به بالا رفتن فشار خون و اختلالات مرتبط با قلب مانند سکته یا حمله قلبی مرتبط است.

گردو می‌تواند کلسترل خون‌تان را نیز کاهش دهد و به این ترتیب به پیشگیری از بیماری قلبی کمک می‌کند.

۲. کند کردن روند پیری

گردو سرشار از آنتی اکسیدان است که از تخریب سلولی ناشی از بازفعال شدن مولکول‌های رادیکال آزاد جلوگیری می‌کند.

۳. مبارزه با سرطان

گردو حاوی آنتی اکسیدان‌هایی مانند الاجیک اسید و الاجیتانین است که به سرکوب شکل‌گیری سرطان‌های خاص مانند روده (کولون) کمک می‌کند. باور این است که الاجیک اسید موجب خزان یاخته‌ای یا مرگ سلول‌های سرطانی در روده می‌شود.


مطالعات انجام شده روی حیوانات حاکی از اثرگذاری گردو در درمان سرطان‌های سینه، کلیه‌ای، و پروستات می‌شود و محققان پیشنهادمی‌کنند که برای جلوگیری از سرطان، گردو را در رژیم غذایی بگنجانید.

۴. بهبود کیفیت اسپرم

افزودن نصف فنجان گردو به رژیم غذایی می‌تواند کیفیت کلی منی و اسپرم را افزایش می‌دهد و تعداد اسپرم‌ها با اندازه و شکل طبیعی، حرکت آن‌ها و توانایی بقای آن‌ها را افزایش می‌دهد.

۱۸ خواص و فواید گردو برای سلامتی، پوست، مو، حافظه و جلوگیری از سرطان

این امر به این دلیل است که گردو، سطح اسیدهای چرب امگا – ۳ و امگا – ۳ را که برای سلامت اسپرم نیاز است، در خون افزایش می‌دهد.

۵. حمایت از سلامت مغز

گردو می‌تواند در مورد زوال مغزی مرتبط با سن کمک کند، شروع آن را به تأخیر بیندازد و پیشرفت بیماری آلزایمر را آهسته‌ کند. گردو حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از عصب حمایت می‌کنند و از آسیب آن‌ها توسط رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنند.

حتی در جوان‌ها نیز توانایی استنتاج از مجموعه اطلاعات را افزایش می‌دهد – توانایی که به آن استدلال استنتاجی می‌گویند و کلید ادراک است.

۶. کنترل دیابت ۲

اگر دیابت نوع ۲ دارید، گردو را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.  در مطالعه‌ای که در این زمینه انجام شد، بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع ۲ با اضافه وزن، یک چهارم فنجان گردو را به به مدت چند ماه به رژیم غذایی‌شان اضافه کردند. آن‌ها در مدت ۳ ماه، کاهش قابل توجهی را در سطح انسولین‌شان شاهد بودند.

از آن‌جایی‌که مقاومت انسولینی و دیابت به واسطه‌ی التهاب سطح پایین رخ می‌دهد، گردو می‌تواند به‌واسطه‌ی عوامل ضد التهابی خود در برابر آن مقاومت کند.

۷. بهبود کیفیت خواب

گردو همچنین حاوی ملاتونین است، هورمونی که مسئول خواباندن ما است. در مطالعات انجام شده روی حیوانات مشاهده شد که گردو سطح ملاتونین خون را افزایش می‌دهد. خوراکی‌های سرشار از ملاتونین به شما کمک می‌کند سریع‌تر و بهتر به خواب بروید و دفعات بیدار شدن‌ةان در طول شب را کاهش می‌دهد.

۸. کاهش التهاب و بهبود آرتریت

گردو یکی از خوراکی‌هایی است که برای مبتلایان به آرتریت توصیه می‌شود. در این شرایط است که به‌خاطر التهاب بدن، در مفاصل درد و ورم ایجاد می‌شود. گردو حاوی اسیدهای چرب امگا – ۳ است که التهاب را کاهش می دهد، و این امر را می‌توان به واسطه‌ی کاهش نشانگرهایی مانند پروتئین واکنشگر C پس از مصرف گردو اثبات کرد.

۹. ضد عرق طبیعی

برگ گردو حاوی تانن است، یک ماده ارگانیک که با پروتئین‌ها واکنش می‌کند. آن‌ها می‌توانند غدد عرق را کوچک کنند و عرق را کاهش دهند. شما می‌توانید برگ‌های خشک گردو را بجوشانید و یک ضدعرق بسازید.

۱۰. سفت کردن منافذ

تانین موجود در برگ گردو می‌تواند برای پوست‌تان خاصیت قابض نیز داشته باشد. بنابراین اگر منافذ پوست‌تان بزرگ شده‌اند و موجب استرس شما می‌شوند، از برگ گردو برای شستن صورت‌تان استفاده کنید تا بافتار پوست‌تان را بهبود ببخشد.

۱۱. خلاص شدن از شر کورک (جوش)

اگر جوش‌های چرکی صورت‌تان زیاد شده‌اند می‌توانید با استفاده از عصاره‌ی برگ گردو این مشکل را رفع کنید. آکنه زمانی ایجاد می‌شود که غدد سباسه‌ی روی پوست، چربی زیادی تولید کنند و منافذ پوست را ببندند.

ترکیب چربی و سلول‌ها د رمنافذ بسته شده موجب رشد باکتری‌ها می‌شود و با پاسخ التهابی بدن و کورک مواجه می‌شود.

۱۲. نرم کردن و انعطاف‌پذیر کردن پوست

روغن گردو دارای خواص آبرسانی و انعطاف‌پذیر کردن پوست است. دارای غلظت بالایی از اسید لینولئیک است که  نرم کننده است و فضای خالی بین سلول‌های پوست را پر می‌کند و آن را انعطاف‌پذیر می‌کند.

۱۳. اسکراب صورت

پودر گردو خاصیت سایندگی ملایمی دارد و می‌تواند پوست کهنه آسیب دیده را از بین ببرد و بافتار پوست را بهبود ببخشد. اگر به دنبال چیز قوی‌تری هستید تا پوست سفت آرنج یا زانوی‌تان را از بین ببرید، می‌تواند از پودر پوسته‌ی گردو استفاده کنید.

۱۴. پوست بدون چروک

خاصیت کنترل رادیکال‌های آزاد و رطوبت‌رسانی روغن گردو از پوست شما در برابر اثرات پیر سدن پوست محافظت می‌کند. بنابراین، روغن گردو راز جوانی پوست‌های بدون چروک و جوان است.

۱۵. جلوگیری از ریزش مو

اسیدهای چرب امگا – ۳ موجود در گردو و همچنین ویتامین B7 و بیوتین به جلوگیری از ریزش مو و تقویت فولکول های مو کمک می‌کند. با مصرف گردو از کمبود بیوتین جلوگیری کنید.

 

۱۶. تقویت رشد مو

کاربست روغن گردو روی پوست سر و ماساژ دادن آن تا ریشه مو می‌تواند رشد مو را تسریع کند. حاوی مواد معدنی ضروری مانند آهن، زینک و مس است که به رشد موی سالم کمک می‌کند.

۱۷. درمان شوره

شوره موجب خشک شدن پوست سر می‌شود و پوسته‌های خاکستری یا سفیدی را روی لباس‌های‌تان به جای می گذارد که آزار دهنده است. روغن گردو در رفع این مشکل کمک می‌کند.

۱۸. کمک به کاهش وزن

گردو سرشار از چربی است و می‌تواند به کاهش وزن کمک کند،‌به شرطی که ۱/۴ فنجان مصرف کنید. این مقدار گردو حاوی ۱۹۰ کالری است و برای شما کافی است. همچنین به خاطر حاوی بودن فیبر بالا و محتوای پروتئینی، موجل تسریع روند سیر شدن می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha