به گفته محققان، افرادی که در نزدیکی پارک سکونت دارند ۷۱ درصد با کاهش ریسک ابتلا به آسم روبرو هستند.

زندگی در جوار پارک ها ریسک ابتلا به آسم را کاهش می دهد

سلامت نیوز:به گفته محققان، افرادی که در نزدیکی پارک سکونت دارند ۷۱ درصد با کاهش ریسک ابتلا به آسم روبرو هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، طبق نتایج جدید اگر فردی در دوره کودکی در ۱۰۰ متری یک پارک زندگی کرده باشد در دوره بزرگسالی با احتمال کمتر ابتلا به آسم مواجه است.

تیمی از محققان دانشگاه اوکلند نروژ دریافته اند افرادی که در کودکی در ۱۰۰ متری فضاهای سبز زندگی کرده باشند ۷۱ درصد با احتمال کمتر ابتلا به علامت مشخصه آسم یعنی خس خس سینه روبرو هستند.

محققان همچنین دریافتند این افراد کمتر دچار تنگی نفس و سرفه نیز می شوند.

دکتر «اینگرید نوردید کوپر»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما دریافتیم قرارگیری در معرض فضاهای سبز در دوره کودکی با احتمال کمتر ابتلا به علائم تنفسی در بزرگسالی مرتبط است. درحالیکه قرارگیری در معرض آلاینده های هوا با ریسک بالاتر بروز علائم تنفسی و ابتلا به آسم مرتبط است.»

در این مطالعه تیم تحقیق داده های ۵۴۱۵ فرد در رده سنی ۱۸ تا ۵۲ سال را در چهار شهر سوئد بررسی کردند. آنها داده های شرکت کنندگانی را که در طول یک سال قبل دچار خس خس شدید سینه همراه با تنگی نفس شده بودند را تحلیل کردند. همچنین داده های افرادی که بعد از ۱۰ سال مبتلا به آسم تشخیص داده شده بودند را نیز بررسی کردند.

آنها دریافتند افرادی که محل سکونت شان در معرض آلاینده ها قرار داشت بین ۶ تا ۲۲ درصد با ریسک بالا ابتلا به آسم مواجه بودند. اما قرارگیری در معرض فضاهای سبز قبل از سن ۱۰ سالگی موجب کاهش ریسک خس خس سینه تا ۷۱ درصد می شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha