چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
کد خبر: 255594

یک متخصص طب اورژانس ضمن تشریح علائم آلرژی فصلی در پاییز گفت: شستشوی مجاری بینی با آب نمک ساده ترین شیوه کاهش علائم آلرژی فصلی به شمار می آید.

علائم بروز آلرژی فصلی را بشناسید

سلامت نیوز: یک متخصص طب اورژانس ضمن تشریح علائم آلرژی فصلی در پاییز گفت: شستشوی مجاری بینی با آب نمک ساده ترین شیوه کاهش علائم آلرژی فصلی به شمار می آید.
به گزارش سلامت نیوز، غلامرضا معصومی متخصص طب اورژانس در گفتگو با آنا با اشاره به بروز آلرژی فصلی در فصل پاییز اظهار کرد: برخی افراد نسبت به هوای فصل پاییز و بهار آلرژی دارند به طوری که تغییر فصل برای آنها با عطسه، سرفه، آبریزش بینی، اشک چشم، خارش پوست و گل مژه همراه است.
وی بروز این علائم را ناشی از آلرژی فصلی دانست و گفت: بدن انسان در این فصول نسبت به برخی مواد از جمله گرده گیاهان، پر و پشم حیوانات، دارو، گرد و غبار و عطر و بوی برخی غذاها واکنش نشان داده و به صورت آلرژی فصلی خود را بروز می دهد.

این متخصص طب اورژانس به زمینه های وراثتی و ژنتیکی برخی افراد نیز اشاره و بیان کرد: عده ای از افراد نیز به دلایل ارثی و ژنتیکی مستعد ابتلا به این بیماری هستند که البته ابتلا به آلرژی فصلی منجر به اختلال در روند زندگی نمی شود.
معصومی کاهش ساعت خواب شب، مصرف دخانیات، فعالیت بیش از حد، تحرک و ورزش سنگین، مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک و مصرف مواد مخدر را از جمله دلایل ضعف سیستم ایمنی بدن دانست و گفت: افراد پس از مشاهده علائم آلرژی باید به پزشک مراجعه کنند زیرا این بیماری از کودکی آغار و در تمام سنین ادامه می یابد البته در دوران میانسالی و سالمندی احتمال عود کردن آلرژی در افراد افزایش پیدا می کند برهمین اساس باید از مصرف غذاهای آلرژی زا بپرهیزند و تحت نظر پزشک داروهای خود را مصرف کنند.
وی به مبتلایان به آلرژی توصیه کرد: در روزهایی که هوا آلوده و دارای گرد و خاک است از منزل خارج نشوند، از تماس با مواد آلرژی زا خودداری کنند، هنگام وزش باد شدید در محیط خانه بمانند،  همچنین در فضای منزل و محیط کار از تهویه‌ و تصفیه کننده‌های هوا و فیلتر استفاده کنند، از نگهداری حیوانات دارای پشم و پر مانند پرندگان و سگ و گربه در منزل بپرهیزند.


وی به همه توصیه کرد: هنگام بروز علائم آلرژی باید علاوه بر مراجعه به پزشک و آغاز روند درمان، شستشوی مجاری بینی با آب نمک را فراموش نکنید زیرا این روش ساده ترین شیوه کاهش علائم آلرژی فصلی به شمار می آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha