رئیس مرکز طبی کودکان، مهم ترین و شایع ترین بیماری های کودکان را اختلالات عفونی، ناهنجاری های مادرزادی و بیماری های با منشا ژنتیک و ارثی، عنوان کرد.

شایع ترین بیماری های کودکان ایرانی/عفونت ها در صدر

سلامت نیوز:رئیس مرکز طبی کودکان، مهم ترین و شایع ترین بیماری های کودکان را اختلالات عفونی، ناهنجاری های مادرزادی و بیماری های با منشا ژنتیک و ارثی، عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، رضا شروین بدو روز شنبه در نشست خبری سی امین همایش بین المللی بیماری های کودکان ایران، گفت: اختلالات عفونی، همچنان به عنوان مهم ترین بیماری های کودکان در کشور شناخته می شود که آنها را درگیر می کند.

وی با تاکید بر اینکه تعداد زیادی از این عفونت ها در حال حاضر قابل پیشگیری و درمان هستند، افزود: در گذشته شایع ترین اختلال که باعث مرگ و میر کودکان می شد، عفونت دستگاه تنفسی و گوارش بود.

بدو، در عین حال از بیماری های عفونی و تب دار، به عنوان بیماری های شایع کودکان و اطفال نام برد که می توانند بالقوه خطرناک باشند.

رئیس مرکز طبی کودکان، عفونت مغز(مننژیت) را یکی دیگر از بیماری های کودکان دانست که در حال حاضر با توجه به وجود واکسن پنج گانه، قابل کنترل شده است.

وی تاکید کرد: آنچه مسلم است، بیماری های عفونی، ناهنجاری های مادرزادی و بیماری های با منشا ژنتیک و ارثی، به عنوان شایع ترین بیماری های کودکان و اطفال شناخته می شوند. البته میزان مرگ و میر کودکان بر اثر بیماری های عفونی در کشور، به شدت کاهش یافته است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha