سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۶
کد خبر: 25687

سلامت نیوز : رئیس بخش چشم بیمارستان امام‌حسین(ع) گفت: ورم ملتحمه، قرمزی، ترشح آبکی، تاری دید و حساسیت به نور از علائم تبخال چشمی است؛ اگر تبخال به صورت ورم ملتحمه ظاهر شود در دفعات بعد قرنیه را نیز درگیر خواهد کرد.

حسین محمدربیعی در گفت‌وگو با فارس در خصوص تبخال چشمی اظهار داشت: تب خال بیماری است که تمام قسمت‌های بدن حتی مغز و چشم را نیز درگیر می‌کند.

بیشتر بدانید: دانستنی‌هایی درباره ورم ملتحمه چشم
وی گفت: در نوزادان و کودکان تبخال نیز دیده می‌شود؛ بوسیدن یکی از اصلی‌ترین راه‌های انتقال تبخال به نوزادان است این درحالی است که اگر فرد مبتلا به تبخال، نوزادی را ببوسد این ویروس را نیز به نوزاد منتقل می‌شود.

رئیس بخش چشم بیمارستان امام‌حسین (ع) در خصوص تبخال چشم افزود: نوع یک تبخال چشمی بیشتر در عصب شبکیه رخ می‌دهد که در سنین پایین منجر به التهاب پلک می‌شود. این مسئله گذرا و قابل تشخیص است؛ اگر قرنیه چشم دچار تبخال شود منجر به کاهش دید خواهد شد البته در بعضی از موارد تبخال چشمی با دارو قابل درمان است.

محمدربیعی درباره علایم تبخال چشمی اظهار کرد: در نوع نخست این بیماری علائم به صورت ورم ملتحمه، قرمزی، ترشح آبکی، تاری دید و حساسیت به نور است؛ اگر تبخال به صورت ورم ملتحمه ظاهر شود در دفعات بعد قرنیه را نیز درگیر خواهد کرد؛ در صورتی که تبخال چشمی به موقع درمان نشود عوارضی همچون ایجاد کدورت و آسیب رسیدن به قرنیه چشم، کاهش دید را به وجود خواهد آورد ضمن اینکه آب‌مروارید و گلکوم را تشدید می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha