رئیس انجمن چشم پزشکی ایران با اشاره به رشد ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی تعرفه های پزشکی بعد از بازبینی طرح تحول سلامت، گفت: متاسفانه تعرفه چشم پزشکی تنها ۱۲.۵ تا ۱۳ درصد افزایش داشته است.

تعرفه‌های چشم پزشکی عادلانه نیست

سلامت نیوز: رئیس انجمن چشم پزشکی ایران با اشاره به رشد ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی تعرفه های پزشکی بعد از بازبینی طرح تحول سلامت، گفت: متاسفانه تعرفه چشم پزشکی تنها ۱۲.۵ تا ۱۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمود جباروند  در نشست خبری بیست و هشتمین کنگره چشم پزشکی ایران که قرار است از ۲۱ تا ۲۴ آبان ۹۷ در مرکز همایش های رازی برگزار شود، اظهارداشت: در زمان اجرای طرح تحول سلامت و بازبینی که پس از آن بر روی اجرای این طرح صورت گرفت ما شاهد بودیم که اکثر رشته های پزشکی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد رشد تعرفه داشته اند، در حالی که چشم پزشکی تنها ۱۲.۵ تا ۱۳ درصد رشد تعرفه داشته است که این عادلانه نیست.

وی با اعلام اینکه گروه چشم پزشکی همواره با برنامه های وزارت بهداشت همراهی کرده است، افزود: چشم پزشکی تنها رشته ای است که زیرمیزی نمی گیرد.

جباروند با عنوان این مطلب که ما متهم شده ایم که وزیر از چشم پزشکان حمایت می کند، تأکید کرد: همین موضوع باعث شده چشم پزشکی مظلوم واقع شود.

وی یکی از مشکلات رشته چشم پزشکی را هزینه های بالای تأسیس مطب عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ویزیت رشته های پزشکی تقریبا یکسان است، همین موضوع باعث شده که چشم پزشکان در تأمین هزینه ها با مشکل مواجه شوند.

جباروند با اشاره به مشکلات تأمین هزینه های تجهیزات پزشکی در کشور گفت: اگر تجهیزات پزشکی از دریافت ارز دولتی محروم شوند قطعا با مشکلات عدیده ای مواجه خواهیم شد.

وی افزود: کل هزینه مورد نیاز برای تأمین تجهیزات پزشکی با ارز دولتی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار است که تأمین این عدد چندان مشکلی برای دولت ایجاد نمی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha