کارشناسان علوم پزشکی پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال ۲۰۵۰ میلادی میلیون‌ها انسان در اروپا، آمریکای شمالی و استرالیا بر اثر باکتری‌های مقاوم در برابر دارو جان خود را از دست می‌دهند.

باکتری‌های مقاوم به دارو عامل مرگ میلیون‌ها نفر تا ۲۰۵۰

سلامت نیوز: کارشناسان علوم پزشکی پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال ۲۰۵۰ میلادی میلیون‌ها انسان در اروپا، آمریکای شمالی و استرالیا بر اثر باکتری‌های مقاوم در برابر دارو جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، کارشناسان با پیش‌بینی‌ اینکه تا سال ۲۰۵۰ میلیون‌ها انسان در این سه منطقه بر اثر باکتری‌های مقاوم در برابر دارو کشته می‌شوند، اظهار داشتند: درصورتیکه کشورها مقابله با تهدیدهای فزاینده ناشی از باکتری‌های مقاوم در برابر شناخته‌شده ترین داروها را در اولویت اقدامات خود قرار دهند می‌توان از وقوع این بحران جلوگیری کرد.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) نسبت به پیامدهای فاجعه‌بار باکتری‌های مقاوم در برابر دارو برای خدمات سلامت عمومی و هزینه‌های ناشی از آن هشدار داده و اعلام کرده‌ است که بهبود بهداشت در بیمارستان‌ها و کاهش مصرف آنتی‌بیوتیک‌های غیرضروری می‌تواند در کاهش این بحران موثر باشد.

طبق این مطالعه در سال ۲۰۱۵ باکتری‌های مقاوم در برابر دارو موجب کشته شدن بیش از ۳۳ هزار نفر در اروپا شدند.

در گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی پیش بینی شده که تا سال ۲۰۵۰ حدود ۲.۴ میلیون نفر بر اثر باکتری‌های مقاوم در برابر دارو جان خود را از دست می‌دهند و هزینه درمان چنین عفونت‌هایی سالانه در هر یک از این کشورهای تحت مطالعه به طور میانگین ۳.۵ میلیارد دلار خواهد بود.

به گزارش ژاپن تودی، همچنین در کشورهای با میزان درآمد پایین و متوسط نیز میزان مقاومت باکتریایی در برابر دارو بالاست. در برزیل، اندونزی و روسیه نیز ۶۰ درصد عفونت‌های باکتریایی حداقل به یک نوع آنتی‌بیوتیک مقاوم هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha