یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 257803

وزارت بهداشت کنگو روز شنبه با ابراز نگرانی از شیوع بیماری «ابولا» در این کشور اعلام کرد که تاکنون 198 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری کشته شدند.

شیوع بیماری ابولا در کنگو 198 قربانی گرفت

سلامت نیوز:وزارت بهداشت کنگو روز شنبه با ابراز نگرانی از شیوع بیماری «ابولا» در این کشور اعلام کرد که تاکنون 198 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری کشته شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «جسیکا ایلونگا» سخنگوی وزارت بهداشت کنگو درباره شیوع بیماری ابولا در این کشور گفت: تا کنون 319 نفر به این بیماری مبتلا شدند.


وی افزود: براساس گزارش ها مرگ 163 نفر تایید و 35 نفر نیز هنوز تایید نشده است.
سخنگوی وزارت بهداشت کنگو گفت: موج کنونی ابولا بد ترین مورد در تاریخ کنگو است و پس از اوگاندا و غرب آفریقا بزرگترین موج این بیماری در قاره آفریقا است.
پیشتر به دنبال شیوع بیماری ابولا در جمهوری دموکراتیک کنگو، سازمان بهداشت جهانی نسبت به خطر گسترش این بیماری در کشورهای دیگر هشدار داده بود.
به گزارش سازمان جهانی بهداشت، نخستین مورد از ابتلا به این بیماری در منطقه شهری در امبانداکا، شهری با حدود یک و نیم میلیون نفر جمعیت در جمهوری دموکراتیک کنگو ثبت شده است.


این شهر در ساحل رود کنگو واقع شده و از طریق این رود و نیز رودهای بسیار دیگری با کینشازا، پایتخت این کشور در پیوند است.
مقام‌های کنگو 18 اردیبهشت از شیوع اپیدمی ابولا در مناطق روستایی شمال غربی این کشور و در نزدیکی مرز کشور همسایه، کنگو برازاویل خبر دادند.
آخرین باری که این اپیدمی در کنگو شایع شده بود، در سال 2017 بود که بنا بر اخبار رسمی چهار قربانی گرفت اما خیلی زود مهار شد.
ابولا در فاصله میان اواخر سال‌ 2013 تا 2016 میلادی در غرب آفریقا بیش از 11 هزار و 300 قربانی گرفت.


بیماری ویروسی ابولا (Ebola virus disease) یا تب هموراژیک ابولا نوعی بیماری انسانی است که از ویروس ابولا ناشی می‌شود. نشانه‌های این بیماری معمولا دو روز تا سه هفته بعد از تماس با ویروس و به صورت تب، گلودرد، دردهای ماهیچه‌ای و سردرد ظاهر می‌شوند. معمولا حالت تهوع، استفراغ و اسهال و همچنین کاهش عملکرد کبد و کلیه ها به دنبال این موارد می‌ آیند. در این زمان، مبتلایان دچار خونریزی می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha