معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت باید اقدامات اجتماعی خود را ادامه دهد و در زمینه اجتماعی شدن سلامت همچنان تلاش کند تا ماحصل این تلاش ها، تعمیم رویکرد اجتماعی در سایر دستگاه ها باشد.

ضرورت استمرار تلاش برای اجتماعی شدن سلامت

سلامت نیوز:معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت باید اقدامات اجتماعی خود را ادامه دهد و در زمینه اجتماعی شدن سلامت همچنان تلاش کند تا ماحصل این تلاش ها، تعمیم رویکرد اجتماعی در سایر دستگاه ها باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایلنا، سید محمد هادی ایازی در مراسم تجلیل و ‌تکریم سازمان های مردم نهاد، موسسات خیریه و خیرین از ایشان، اظهار کرد: ضمن تشکر از سازمان های مردم نهاد و خیریه و تمامی دست اندرکاران برای تدارک این مراسم، باید بگویم سازمان های مردم نهاد چنانچه تصمیم به انجام کاری بگیرند، توانمندی ها، قابلیت ها و خلاقیت های زیادی از خود بروز خواهند داد.

وی افزود: برای اینکه نیروی جوان بتواند وارد بازار کار شده و فعالیت کند، قانونگذار باید قانونی را وضع کند تا به موجب آن برخی افراد با سابقه کار بالا از سازمان خارج شده و افراد جدید جایگزین آنها شوند و  زمینه کار و فعالیت برای افراد بیشتری مهیا شود، بنابراین باید به مجلس شورای اسلامی بابت وضع قانون منع به کارگیری بازنشستگان آفرین گفت. البته به شرط آن که این قانون در تمام کشور اجرایی شود.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: بنده از وضع این قانون استقبال می کنم، و اگر الزام قانونی نبود تا سال های سال به خدمت در حوزه اجتماعی ادامه می دادم و از آنجا که خدمت در امور اجتماعی و فرهنگی بسیار جذاب است، از خدمت کناره نمی گرفتم، از طرفی درست است که بازنشسته محسوب می شوم، اما هنوز می توانم در امور اجتماعی و فرهنگی در خدمت دوستان باشم.

ایازی گفت: فعالیت های اجتماعی از آن جنس فعالیت هایی است که نمی توان از انجام آن دست کشید، فرقی هم نمی کند که در سیستم دولتی یا خصوصی باشد.

وی تصریح کرد: بعداز هشت سال دفاع مقدس، در سه دهه ای که به فعالیت مشغول بودم، عمدتا در حیطه اجتماعی فعالیت داشته و از این پس نیز فعالیت های اجتماعی را پیگیری خواهم کرد تا این تلاش ها بتواند دامنه فعالیت ها و مشارکت های اجتماعی را گسترش دهد.

ایازی خاطر نشان کرد: مشارکت مردم و اعتماد آنها به دولت و حاکمیت یک سرمایه اجتماعی محسوب می شود و دولت ها و حاکمیت هایی که سیر نزولی را درپیش می گیرند، قطعا به این سرمایه اجتماعی توجهی نداشته اند. باید به مردم اعتماد کرد و بخشی از کارها را به آنها واگذار کرد. چراکه تجربه ثابت کرده مردم وقتی مسئولیتی برعهده داشته باشند، خوب پیش خواهند برد.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت گام های خوبی در زمینه اجتماعی برداشته است، اظهار کرد: وزارت بهداشت باید اقدامات اجتماعی خود را ادامه دهد و در زمینه اجتماعی شدن سلامت همچنان تلاش کند تا ماحصل این تلاش ها، تعمیم رویکرد اجتماعی در سایر دستگاه ها باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha