سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
کد خبر: 258480

امروزه با رواج بی‌رویه جراحی های زیبایی پیکرتراشی مواجه هستیم، جراحی‌هایی که می تواند عوارض خطرناکی را متوجه فرد کند و حتی در برخی از موارد منجر به مرگ نیز شود.

پیکرتراشی راهی برای کاهش وزن نیست

سلامت نیوز:امروزه با رواج بی‌رویه جراحی های زیبایی پیکرتراشی مواجه هستیم، جراحی‌هایی که می تواند عوارض خطرناکی را متوجه فرد کند و حتی در برخی از موارد منجر به مرگ نیز شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ،گفتنی است در عصر حاضر رسیدن به اندام ایده آل یکی از رویاها و برنامه های مردم محسوب می شود. برای دستیابی به آن علاوه‌بر استفاده از قرص های لاغری که خود از عوارض بسیاری برخوردار است یا رژیم های سخت و طاقت فرسای غذایی شاهد انجام جراحی های پیکرتراشی مانند لیپوماتیک هستیم که در این نوع جراحی بسیاری از چربی های اضافه بدن خارج می شود؛ این خود می تواند خطرات بسیاری را متوجه فرد کند تا جایی که حتی می تواند زیبایی فرد را نیز تحت تاثیر قرار دهد. به‌طور کلی با توجه به هزینه های سرسام‌آور جراحی‌های زیبایی پیکرتراشی بسیاری از افراد برای تامین هزینه این جراحی دست به اقدامات عجیب و غریب می زنند و در تلاش هستند تا با اضافه وزن و رسیدن به وزن مورد نظر سازمان تامین اجتماعی بخش قابل توجهی از هزینه های خود را از بیمه دریافت کنند، چرا که سازمان تامین اجتماعی هزینه های جراحی آن دسته از افرادی که دارای اضافه وزن بالایی هستند و با رژیم و ورزش نتوانسته‌اند، به نتیجه مطلوب دست یابند و همچنین سلامت آنها به علت داشتن وزن بالا در خطر است،پرداخت می کند.

آنچه مسلم است در بیشتر موارد عوارض جراحی های پیکرتراشی غیر قابل برگشت خواهد بود. می توان گفت که باید برای انجام این گونه جراحی ها وسواس و دقت بیشتری داشت و تا حد ممکن از انجام این گونه جراحی ها صرف نظر کرد. ایجاد پوکی استخوان در افراد یا التهاب صورت را می توان از جمله عوارض جراحی های پیکرتراشی دانست، چرا که بنا به اظهار نظر پزشکان خارج کردن حجم وسیعی از چربی می تواند موجب پوکی استخوان و التهاب در صورت فرد و بروز انواع بیماری های قلبی شود. یکی دیگر از خطرات پیش‌روی جراحی های پیکرتراشی در ایران را می توان در پایین بودن سطح دانش و تخصص پزشکان جست‌و‌جو کرد، چرا که در حال حاضر بسیاری از پزشکانی که این نوع از جراحی ها را انجام می دهند. از تخصص و د انش کافی برخوردار نیستند که این خود می تواند عوارضی را برای بیمار به‌دنبال داشته باشد.

از سوی دیگر انجام این گونه جراحی ها در کلینیک یا مطب ها خطرناک است، چرا که برای انجام این گونه جراحی ها باید از متخصص بیهوشی و امکانات کامل اتاق های عمل استفاده کرد، چرا که در حین جراحی احتمال ایست قلبی در بیمار بالاست. جای خالی قوانین لازم برای برخورد با افرادی که سلامت افراد را تنها به بهانه زیبایی و اخذ درآمدهای میلیونی به خطر می‌اندازند، نیز یکی دیگر از دلایل افزایش جراحی های پیکرتراشی در کشور است، چرا که در صورت وجود قوانین بازدارنده می توان انتظار داشت که آمار این گونه جراحی ها به شکل قابل تاملی کاهش یابد.همچنین انجام جراحی های زیبایی پیکرتراشی مانند لیپوساکشن یا لیپوماتیک به هیچ‌وجه برای افرادی که از اضافه وزن بالا برخوردار هستند، توصیه نمی شود، چرا که برداشتن یکباره حجم بالای از چربی می تواند موجب ایست قلبی یا موجب بروز بیماری های کبدی در فرد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha