معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری دو سارق مسلحی خبر داد که با وبگردی در فضای مجازی بویژه "سایت دیوار" اقدام به شناسایی طعمه‌های خود و در ادامه سرقت از آن‌ها می‌کردند.

عکس/سرقت مسلحانه از طریق سایت دیوار

سلامت نیوز: معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری دو سارق مسلحی خبر داد که با وبگردی در فضای مجازی بویژه "سایت دیوار" اقدام به شناسایی طعمه‌های خود و در ادامه سرقت از آن‌ها می‌کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در توضیح این خبر گفت: در مورخه ششم آبان ماه ۱۳۹۷ احدی از شهروندان با مراجعه به کلانتری ۱۴۰ باغ فیض به مأمورین اعلام کرد که توسط دو سرنشین جوان یک خودرو تیبا سفید رنگ مورد سرقت مسلحانه قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت مسلحانه" و طی هماهنگی با بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یکم پلس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

مالباخته پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: گوشی تلفن همراه مدل ... خود را به مبلغ ۲۰ میلیون تومان جهت فروش در سایت دیوار آگهی کرده بودم که شخصی ناشناس طی تماس تلفنی ضمن معرفی خود به عنوان خریدار گوشی تلفن همراه، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به عنوان پیش پرداخت معامله به حسابم واریز کرد؛ این شخص جهت انجام معامله و تحویل گرفتن گوشی تلفن همراه با من قرار ملاقات گذاشت. برای ساعت ۱۹:۰۰ مورخه ششم آبان ماه در محدوده میدان دهکده المپیک قرار ملاقات گذاشتیم که رأس ساعت، دو جوان حدودا ۳۵ ساله با یک خودرو تیبا سفید رنگ در محل قرار حاضر شدند؛ آن‌ها ضمن معرفی خود به عنوان خریدار گوشی، ابتدا درخواست رؤیت گوشی را کردند که به محض نشان دادن گوشی تلفن همراه ناگهان یکی از آن‌ها اسلحه‌ای [ کمری]را از زیر لباسش خارج کرد و با تهدید به شلیک اقدام به سرقت گوشی تلفن همراهم کرد و بلافاصله با خودرو تیبا از محل متواری شدند.

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی با انجام تحقیقات ویژه پلیسی موفق به شناسایی خودرو استفاده شده در سرقت از سوی سارقین مسلح شدند؛ با شناسایی مالک خودرو، تصویر وی به مالباخته نشان داده شد، اما به عنوان سارق مورد شناسایی قرار نگرفت.

در ادامه تحقیقات از صاحب خودرو تیبا در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت؛ مالک خودرو تیبا پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان داشت که خودرو شخصی‌اش را جهت فروش در یک نمایشگاه اتومبیل در شهرستان بهارستان به امانت گذاشته است و هیچ اطلاعی از موضوع استفاده از خودرو شخصی‌اش در سرقت مسلحانه ندارد.

همزمان با شناسایی نمایشگاه خودرو در شهرستان بهارستان، پرونده مشابه دیگری به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که طی آن سارقین به همین شیوه و شگرد، طی تماس با مالک یک گوشی تلفن همراه و واریز پیش پرداخت به حساب صاحب گوشی (مالباخته) با یک پژو ۴۰۵ نقره‌ای رنگ در محل معامله حاضر و اقدام به سرقت مسلحانه گوشی تلفن همراه به ارزش تقریبی ۱۵ میلیون تومان کردند که با شناسایی مالک خودرو پژو ۴۰۵، مجددا همان نمایشگاه اتومبیل در شهرستان بهارستان مورد شناسایی قرار گرفت.

کارآگاهان اداره یکم در ادامه تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که فرزند مالک نمایشگاه به نام "مراد" (۳۴ ساله) از مجرمین سابقه‌دار در زمینه سرقت بویژه سرقت خودرو است که آخرین بار به اتهام سرقت خودرو دستگیر و روانه زندان شده و اواخر سال گذشته با پایان دوران محکومیتش از زندان آزاد شده است.

تصویر "مراد" از سیستم جامع پلیس آگاهی استخراج و به رؤیت مالباختگان رسید که هر دو نفر آن‌ها "مراد" را به عنوان سارق مسلح و شخصی که در زمان سرقت آن‌ها را با سلاح کمری تهدید کرده، مورد شناسایی قرار دادند.

با شناسایی "مراد" به عنوان متهم اصلی پرونده، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی با اخذ نیابت قضایی به شهرستان بهارستان اعزام شده و با شناسایی محل تردد وی در محدوده نمایشگاه پدرش، سرانجام او را در مورخه ۲۸ آبان‌ماه در حین تردد با تیبای متعلق به یکی از فروشندگان خودرو دستگیر کردند.

مراد در همان تحقیقات اولیه صراحتا به هر دو فقره سرقت مسلحانه از شکات رونده و همچنین انجام سومین سرقت مسلحانه‌ی مشابه در محدوده فلکه دوم صادقیه‌ی تهران پیش از زمان دستگیری اعتراف کرد؛ در ادامه، مراد یکی از دوستان خود به نام حمید (۳۴ ساله) را به عنوان همدست در انجام سرقت‌ها معرفی کرد که حمید نیز در همان مورخه ۲۸ آبان‌ماه در شهرستان اسلامشهر دستگیر و به اداره یکم پلیس آگاهی منتقل شدند.

"مراد" در اعترافاتش به کارآگاهان عنوان داشت: به واسطه سوابق متعدد در سرقت خودرو، به سرعت شناسایی و دستگیر می‌شدم؛ به تصور اینکه با تغییر شیوه و شگرد سرقت‌ها توسط پلیس شناسایی نخواهم شد، پیشنهاد سرقت مسلحانه از خریداران گوشی‌های تلفن‌همراه گران قیمت را با یکی از دوستانم به نام حمید مطرح و سرقت‌های خود را آغاز کردیم. گوشی‌های مسروقه را به نصف ارزش واقعی‌شان، در شهرستان بهارستان می‌فروختیم و پول آنرا صرف اجاره ویلا در شمال و مواد مخدر می‌کردیم.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: متهین پرونده در همان تحقیقات پرونده به هر سه فقره سرقت مسلحانه به شیوه و شگرد فوق اعتراف کردند که با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس محترم پرونده، متهمین جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت به عنف مسلحانه قرار گرفتند دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهمین به نشانی اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha