مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت عدم آگاهی مردم از حقوق بیمه‌ای خود را یکی از خلاءهای جدی این بخش عنوان کرد و گفت: آگاهی مردم از منشور حقوق بیمه‌شدگان باعث جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی برخی مراکز درمانی در ارائه خدمت و احقاق حقوق آنها می‌شود.

بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت، حقوق خود را چطور پیگیری کنند؟

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت عدم آگاهی مردم از حقوق بیمه‌ای خود را یکی از خلاءهای جدی این بخش عنوان کرد و گفت: آگاهی مردم از منشور حقوق بیمه‌شدگان باعث جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی برخی مراکز درمانی در ارائه خدمت و احقاق حقوق آنها می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، دکتر مهدی نوروزیان با اشاره به اینکه ادارات کل و دفاتر پیشخوان موظف به اطلاع‌رسانی در زمینه منشور حقوق بیمه‌شدگان بیمه سلامت هستند، گفت: مردم برای اطلاع از حقوق بیمه‌ای خود می‌توانند به پورتال ادارت کل و ستاد سازمان مراجعه کنند؛ چرا که یکی از خلاء‌های جدی که در این زمینه وجود دارد این است که بیمه‌شدگان از وظیفه‌ای که سازمان بیمه سلامت بر عهده دارد، آگاهی لازم را ندارند.

وی ادامه داد: آشنایی مردم با حقوق بیمه‌شدگان باعث جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی برخی مراکز درمانی در ارائه خدمت و احقاق حقوق‌شان می‌شود؛ به طوری که حتی می‌توانند گزارشات خود را با سامانه ۱۶۶۶ نیز در میان بگذارند.  

نوروزیان تاکید کرد: سازمان بیمه سلامت یک سازمان خدمت محور است و طبیعتا باید فرآیندهای انجام کار و میزان دسترسی مردم به خدمات را به نحو احسنت اطلاع رسانی کند چرا که روزانه تعداد زیادی از بیمه‌شدگان  به مراکز طرف قرارداد مراجعه می‌کنند و هزینه‌های بسیار زیادی از سوی سازمان برای درمان بیمه شدگان پرداخت می‌شود که باید نسبت به تمام این اقدامات انجام شده آگاهی داشته باشند.

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ادامه داد: سامانه ۱۶۶۶ محل ارتباط مردم و سازمان است. مردم باید بدانند که اگر مرکز طرف قرارداد خدمتی را به درستی ارائه نکرد، چگونه می‌توانند حقوق خود را استیفا کنند.

وی گفت: برای اطلاع‌رسانی می‌توان از ظرفیت الکترونیکی شدن و اینترنت نیز استفاده کرد؛ به طوری که رسانه ملی نیز فضای مناسبی برای این اقدام است که اثرگذاری بیشتری بر جامعه هدف دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha