چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 259086

وزیر ورزش و جوانان گفت: در سال‌های گذشته کمتر از ۵۰ مرکز مشاوره ازدواج در کشور داشتیم ولی امروز بیش از ۴۰۰ مرکز مشاوره ازدواج در کشور راه‌اندازی کردیم.

راه‌اندازی ۴۰۰ مرکز مشاوره ازدواج در کشور

سلامت نیوز:وزیر ورزش و جوانان گفت: در سال‌های گذشته کمتر از ۵۰ مرکز مشاوره ازدواج در کشور داشتیم ولی امروز بیش از ۴۰۰ مرکز مشاوره ازدواج در کشور راه‌اندازی کردیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا، مسعود سلطانی‌فر صبح امروز در کنفرانس منطقه‌ای حقوق کودک گفت: کودکی اصلی‌ترین دوران شکل‌گیری پایه‌های شخصیتی بوده  و در تمام جوامع توجه به حقوق کودک در نظر گرفته شده است؛ در حال حاضر ۳۰ درصد جمعیت کشور را افراد زیر ۱۸ سال تشکیل می‌دهند لذا توجه به این قشر امری ضروری است.

وی گفت: کودکان آسیب پذیرترین گروه جوامع انسانی هستند و اولین قشری هستند که مورد هجوم آسیب‌ها قرار می‌گیرند. امروزه کودکان بسیاری به‌دلیل بی‌سرپرستی، تغذیه نامناسب، اعتیاد والدین و آسیب‌های ناشی از جنگ در جهان رنج می‌برند و حقوق آن‌ها پایمال شده است.

وزیر ورزش و جوانان گفت: خانواده مهمترین بخشی است که می‌تواند حقوق کودکان را مدنظر قرار دهد و خانه باید مرکز توسعه محبت باشد و مدارس نیز باید در بحث شکوفایی استعدادهای کودکان تلاش کنند. در کشورهای اسلامی به دلیل آشنایی با اسلام وضعیت حقوق کودکان جایگاه مناسبی نسبت به کشورهای دیگر دارد.

وی گفت: هیچ مکتبی به اندازه اسلام به کودکان توجه نکرده است و والدین بیشترین مسئولیت را در قبال کودکان دارند چرا که کودک برکتی است که خداوند به والدین داده است؛ ایجاد فضایی شاد برای کودکان در شکل‌گیری شخصیت کودک تأثیر دارد.

سلطانی‌فر گفت: واقعیت این است که حرکت و جنبش، پایه هر اقدامی است و به‌ویژه در دوران کودکی که شخصیت انسان شکل می‌گیرد باید به نحوه آموزش دیدن آنان توجه کرد؛ در دوران کودکی نباید از آن‌ها انتظار داشت که مسئولیت‌پذیر باشند بلکه باید آن‌ها را در مسیر تفریح قرار داد تا از لحاظ روحی به‌هم نریزند؛ پیامبر اسلام نیز می‌گویند که والدین کودکان را در تفریح و شادی همراهی کنند و در اسلام آموزش بازی‌هایی نظیر سوارکاری به کودکان بر عهده والدین است.

وی گفت: در وزارت ورزش و جوانان در مسیر توسعه ورزش همگانی برای کودکان متناسب با شرایط سنی آن‌ها قدم برداشته‌ایم؛ این روزها مشغول برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزشی هستیم و این دوره در مقطع ۱۲ تا ۱۵ سال برگزار می‌شود که هزاران دانش‌آموز در ۴۰ رشته با یکدیگر رقابت می‌کنند و  به‌دنبال توسعه ورزش در مدارس نیز هستیم.

سلطانی‌فر ادامه داد: آگاه‌سازی و آموزش والدین را دنبال خواهیم کرد و دیگر نهادها نیز باید وزارت ورزش و جوانان را  یاری کنند؛ ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های ورزشی کودکان و نوجوانان و راه‌اندازی مراکز تخصصی ازدواج  از محورهای جدی ما در وزارت ورزش و جوانان است تا از این طریق بتوانیم مشاوره درستی را به جوانان بدهیم.

وی گفت: در سال‌های گذشته کمتر از ۵۰ مرکز مشاوره ازدواج در کشور داشتیم ولی امروز بیش از ۴۰۰ مرکز مشاوره ازدواج داریم و به‌دنبال این هستیم تا با این کار آمار طلاق را کاهش  دهیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: امیدواریم با تلاش مسئولان این وزارتخانه و با مشارکت دیگر نهادها روزبه‌روز شاهد بروز استعدادهای خوب در زمینه ورزش باشیم و باید به حقوق همه کودکان احترام قائل شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha