چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 259093

مدیرکل محیط‌زیست خوزستان: بارش‌ها تالاب‌ها را احیا و سدها را پر کرد، کانون‌های گردوغبار نیز به‌طور موقت تثبیت شددوره خشکسالی حدود 20سال است در ایران آغاز شده و در سال‌های اخیر تأثیرات عینی‌تری از خود نشان می‌دهد.

باران به داد تالاب‌های خوزستان رسید

سلامت نیوز: مدیرکل محیط‌زیست خوزستان: بارش‌ها تالاب‌ها را احیا و سدها را پر کرد، کانون‌های گردوغبار نیز به‌طور موقت تثبیت شددوره خشکسالی حدود 20سال است در ایران آغاز شده و در سال‌های اخیر تأثیرات عینی‌تری از خود نشان می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری ،خوزستان ازجمله استان‌هایی است که پدیده گردوغبار آن چند سالی است به بحران تبدیل شده و هر روز جدی‌تر می‌شود اما بارش قابل توجه باران در 2ماه مهر و آبان سال‌جاری، اثرات مثبتی در این استان برجای گذاشته و فعلا از گردوغبار آزاردهنده‌ای که تا 2‌ماه قبل شهرها را به تعطیلی می‌کشاند، خبری نیست. هرچند به‌دلیل نبود زیرساخت‌های لازم شهری، رواناب‌های جاری شده در سطح معابر بعضی شهرهای خوزستان، مشکلاتی را ایجاد کرد که باید به فکر چاره بود اما زمینگیر شدن گردوغبار و همچنین جاری شدن آب در تالاب‌های خشکیده استان، اتفاق شیرین و ارزشمندی است که از تلخی معابر آب‌گرفته می‌کاهد.

استان خوزستان طی 2دهه اخیر تنها در 3،2 سال با بارندگی‌های طبیعی و کمی بالاتر از حد طبیعی مواجه بوده؛ بااین وجود برنامه‌ریزی‌های انجام شده هیچ سنخیتی با نوع بارش و کاهش میزان بارندگی‌ها نداشته و کشاورزی و به‌خصوص کشاورزی سنتی، صنایع آب‌بر، ‌سد‌سازی‌ و... همچنان توسعه پیدا کرده است؛ ‌همان مشکلی که همه مناطق کشور را گرفتار کر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha