معاون بازسازی بنیاد مسکن گفت: تا پایان آذر ساخت 22 هزار واحد مسکونی روستایی تخریب شده در زلزله بزرگ سال گذشته استان کرمانشاه به اتمام می رسد.

بازسازی 22 هزار واحد روستایی مناطق زلزله زده کرمانشاه تا پایان آذر

سلامت نیوز:معاون بازسازی بنیاد مسکن گفت: تا پایان آذر ساخت 22 هزار واحد مسکونی روستایی تخریب شده در زلزله بزرگ سال گذشته استان کرمانشاه به اتمام می رسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، عزیزالله مهدیان در نشست ستاد هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه که با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس برگزار شد، با اشاره به آسیب زلزله 7.3 ریشتری سال گذشته به بیش از 106 هزار واحد مسکونی استان، اظهار کرد: از این تعداد 65 هزار واحد تعمیری بود که تاکنون کار مرمت 54 هزار واحد به اتمام رسیده و تعمیر مابقی واحدها نیز در مراحل پایانی است.

مهدیان با اشاره به نیاز 30 هزار و 500 واحد روستایی به بازسازی، گفت: از این تعداد نیز بازسازی 25 هزار و 500 واحد شروع شده و در برنامه داریم تا پایان آذر ماه کار بازسازی 22 هزار واحد را به اتمام برسانیم.

وی گفت: توصیه ما این است همه واحدهای روستایی فرسوده خسارت دیده از این فرصت استفاده کرده و کار بازسازی واحد مسکونی خود را انجام دهند تا در مقابل زلزله های احتمالی مقاوم باشند که در این صورت می توان گفت عمده واحدهای مسکونی روستایی استان کرمانشاه مقاوم است.

معاون بازسازی بنیاد مسکن گفت: تلاش می کنیم تا پایان امسال بازسازی واحدهای روستایی به پایان برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه کار بازسازی در شهرها با مقداری تاخیر شروع شد، گفت: با این وجود بخش عمده اسکلت ها زده شده و تلاش می کنیم تا نیمه اول سال آینده بازسازی شهرها نیز به اتمام برسد، هر چند برنامه تا پایان سال 1398 است.

مهدیان با اشاره به گرانی مصالح، خواستار تامین آهن آلات مورد نیاز شد و گفت: اگر این کار صورت نگیرد کار بازسازی کند خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم در بازسازی این مناطق به خوبی پای کار آمدند، گفت: دولت نیز نهایت کمک را در تامین منابع مورد نیاز بازسازی داشت. دستگاه ها و بانکهای استان نیز به خوبی کمک کردند و همدلی خوبی را در استان شاهد بودیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha