: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:متاسفانه سالانه حدود ۶۰ هزار معلول بر اثر حوادث جاده‌ای به سازمان بهزیستی کشور تحمیل می‌شودکه به راحتی قابل پیشگیری و کنترل است.

سالانه ۶۰ هزار معلول بر اثر سوانح رانندگی معلول می‌شوند

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:متاسفانه سالانه حدود ۶۰ هزار معلول بر اثر حوادث جاده‌ای به سازمان بهزیستی کشور تحمیل می‌شودکه به راحتی قابل پیشگیری و کنترل است.

به گزارش سلامت نیوز، حسن لطفی در گفت وگو با خانه ملت، در رابطه با وضعیت  معلولانکشور گفت: تمام پژوهش‌های علمی و تحقیقاتی در حوزه‌های پزشکی و درمانی نشان دهنده این است که هزینه پیشگیری بسیار پایین تر از درمان است. اگر کشوری برای پیشگیری هزینه نکند باید چند برابر آن را در حوزه درمان پرداخت کند. بی تردید برای کنترل جمعیت معلولین کشور باید برنامه‌های پیشگیری بسیار منظم و مدونی را اجرایی کنیم.

ضرورت پیشگیری از تولد کودکان معلول

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برای پیشگیری از افزایش جمعیت معلولین ابتدا باید در حوزه پزشکی از راهکار‌های علمی برای شناسایی معلولین قبل از تولد استفاده کنیم و تمام خانم‌ها پیش از بارداری تا زمان تولد کودک زیر نظر پزشکان متخصص قرار بگیرند. اما متاسفانه طرح‌های اینچنینی در ایران به دلیل کمبود اعتبار و توان مالی اجرایی نمی‌شود.

بسیاری از مردم شهرستان‌ها و مناطق محروم به دلیل عدم آگاهی از این امکانات بهره‌مند نمی‌شوند و فرزندان معلول به دنیا می‌آورند. بنابر این نقش رسانه‌ها و مراکز درمانی برای تقویت و گسترش دانش و فرهنگ عمومی بسیار مهم است و باید از این ظرفیت‌ها برای گسترش آگاهی میان مردم بهره کافی را ببریم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بسیاری از مردم شهرستان‌ها و مناطق محروم به دلیل عدم آگاهی از این امکانات بهره‌مند نمی‌شوند و فرزندان معلول به دنیا می‌آورند. بنابر این نقش رسانه‌ها و مراکز درمانی برای تقویت و گسترش دانش و فرهنگ عمومی بسیار مهم است و باید از این ظرفیت‌ها برای گسترش آگاهی میان مردم بهره کافی را ببریم.

ضرورت فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از محرومیت‌های اجتماعی معلولان

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی مقوله بسیار مهمی است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد، متاسفانه به دلیل ناآگاهی معلولین به دنیا می‌آیند و به دلیل کم اطلاعی و فرهنگ نادرست به حاشیه رانده می‌شوند، بنابر این کنترل جمعیت معلولین با پیشگیری و تقویت مراکز نگه‌داری معلولان باعث می‌شود ، معلولان دچار محرومیت های اجتماعی نشوند.

سالانه 60 هزار معلول بر اثر سوانح رانندگی معلول می‌شوند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد:  متاسفانه سالانه حدود 60 هزار معلول بر اثر حوادث جاده‌ای به سازمان بهزیستی کشور تحمیل می‌شودکه به راحتی قابل پیشگیری و کنترل است. تصادفات جاده ای به دلیل نواقص فنی و بی کیفیتی خودروها، عدم زیر ساخت نامناسب جاده‌ای و خطاهای رانندگی اتفاق می‌افتد، اگر بتوانیم این سه موضوع را با مدیریت و نظارت دقیق کنترل کنیم بدون تردید از ورود 60 هزار معلول به جامعه جلوگیری کرده ایم . /


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha