مدیرکل دفتر راهبری سیستم های سازمان تامین اجتماعی گفت: پروژه نسخه الکترونیک در راستای عملیاتی شدن حذف دفترچه های درمانی و ایجاد پرونده الکترونیک بیمه شدگان، پس از اجرای موفق در مراکز ملکی درمانی تامین اجتماعی در سال 95، در حال گسترش در مراکز طرف قرارداد این سازمان است.

مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی به نسخه الکترونیک مجهز می شوند

سلامت نیوز:  مدیرکل دفتر راهبری سیستم های سازمان تامین اجتماعی گفت: پروژه نسخه الکترونیک در راستای عملیاتی شدن حذف دفترچه های درمانی و ایجاد پرونده الکترونیک بیمه شدگان، پس از اجرای موفق در مراکز ملکی درمانی تامین اجتماعی در سال 95، در حال گسترش در مراکز طرف قرارداد این سازمان است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، علی معیری روز دوشنبه اظهار داشت: ثبت نسخ الکترونیک در مطب پزشکان طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی، علاوه بر افزایش دقت و صحت در تولید نسخه، موجب تسهیل و تسریع در روندکاری داروخانه ها و مراکز پاراکلینیک می شود.
وی افزود: امکان مشاهده اطلاعات هویتی و اقلام تجویز شده، صرفا با کدملی بیمار در این مراکز میسر است و نیازی به ثبت مجدد اطلاعات در سیستم پورتال درمان این سازمان نیست.


به گزارش سازمان تامین اجتماعی ،معیری تصریح کرد: به زودی وب سرویس اطلاعات نسخه در اختیار داروخانه های سراسر کشور قرار می گیرد و امکان برقراری ارتباط با سامانه های داروخانه نیز فراهم می شود.


وی با بیان اینکه در حال حاضر با ثبت نسخ الکترونیک توسط پزشکان طرف قرارداد، 60 درصد علی الحساب حق الزحمه پزشکان به صورت برخط، در انتهای روز به حساب آنها واریز می شود، گفت: در همین راستا پرداخت علی الحساب به صورت روزانه به داروخانه های طرف قرارداد سازمان، پس از دریافت امضای دیجیتال از سازمان نظام پزشکی برای مسئول/مسئولان فنی خود (پس از ثبت نام و درخواست کارت امضای دیجیتال در وب سایت www.irimc.org) و تایید الکترونیکی نسخ در دستور کار سازمان تامین اجتماعی قرار دارد و در برخی از داروخانه های استان های البرز و لرستان نیز عملیاتی شده است.


مدیرکل دفتر راهبری سیستم های سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر پروژه نسخه الکترونیک در 27 استان کشور عملیاتی شده است.
معیری افزود: متقاضیان در صورت نیاز به کسب اطلاعات تکمیلی می توانند با مرکز ارتباطات سازمان تامین اجتماعی با شماره تماس 1420 تماس حاصل کنند.
سازمان تامین اجتماعی با حدود 42 میلیون نفر بیمه شده و مستمری بگیر، 18 نوع خدمت بیمه ای و درمانی به افراد زیرپوشش ارائه می دهد.
این سازمان دارای مراکز مختلف بیمه ای و درمانی است و 356 بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان تامین می کند.


بخش بیمه ای تامین اجتماعی دارای 480 شعبه در سراسر کشور است و خدمات بیمه ای این سازمان از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می شود. همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان تر مردم به خدمات تامین اجتماعی، شعب اقماری و کارگزاری های این سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب، مشغول فعالیت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha