سرپرست سازمان تأمین اجتماعی از واریز بسته حمایتی نقدی برای ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر این سازمان خبر داد.

بسته حمایتی بازنشستگان نقدی است/ دفترچه بیمه تأمین اجتماعی در کل کشور حذف می‌شود

سلامت نیوز: سرپرست سازمان تأمین اجتماعی از واریز بسته حمایتی نقدی برای ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر این سازمان خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم ، محمدحسن زدا گفت: بسته حمایتی پول نقد است که به حساب بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی که حقوق زیر 3 میلیون تومان می‌گیرند  واریز می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی،وی افزود: مبلغ این بسته 200 هزار تومان است که پرداخت آن از طریق رسانه‌ها و یا پیامک بانک به آنها اطلاع‌رسانی می‌شود.

زدا گفت: دریافت کنندگان بسته حمایتی 3 گروه هستند که شامل بازنشستگان، از کار افتادگان و بازماندگان هستند که از امشب کار واریز به حساب آنها آغاز شده است و تا پایان ‌دوشنبه (‌10 دی 97) به حساب تمام مستمری بگیرانی که زیر 3 میلیون تومان دریافتی دارند واریز می‌شود.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: اگر این مبلغ به حساب بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی واریز نشد، می توانند با شماره 1420 تماس بگیرند و پیگیری کنند.

  

زدا گفت: سعی داریم تا پایان سال 2 مرحله دیگر این بسته را به حساب مستمری بگیران واریز کنیم.

وی افزود: با توجه به زمان بر بودن تهیه کالا و عرضه آن برای نخستین بار قرار شد بسته حمایتی به صورت نقدی پرداخت شود و احتمال اینکه در دفعات بعد کالا در اختیار افراد واجد شرایط  قرار بگیرد وجود دارد.

زدا در خصوص بسته حمایتی بیمه شدگان و کارگران نیز گفت: بسته حمایتی کارگران را هم در دستور کار داریم . این گروهها دارای همپوشانی هستند و از آن جایی که ممکن است بیمه شدگان از طریق سیستم های دیگر این کمک را دریافت کرده باشند، همپوشانی هارا مشخص کرده ایم و از مجموع بیمه شدگان 6 میلیون و 500 هزار نفر از آنها که دریافتی زیر سه میلیون تومان در ماه دارند و تاکنون این کمک را دریافت نکرده اند، مشمول این بسته هستند و در صورتی که تامین اعتبار شود به این افراد بسته حمایتی تعلق می‌گیرد.

وی در پاسخ به موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان اظهار داشت: کمیته مشترکی با بازنشستگان کشوری تشکیل دادیم تا از نظرات بازنشستگان و متخصصان بیمه بهره مند شویم. چند مدل برای این موضوع ارائه شده است که باید به یک مدل مشترک برسیم.پس از انتخاب مدل و محاسبه بارمالی و تامین اعتبار، موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان از سوی سازمان تامین اجتماعی قابل انجام است.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی درباره حذف دفترچه‌های بیمه نیز گفت: دفترچه‌های بیمه در مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور به‌طور کامل حذف شده است. درباره مراکز درمانی طرف قرارداد نیز حذف دفترچه در حال اجراست و در 14 استان باقی‌مانده نیز ظرف چند روز آینده برنامه حذف دفترچه‌ها آغاز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha