زندگی مشترک پر از پستی و بلندی است. همیشه رابطه زناشویی مانند روزهای اولش، شبیه به فیلم‌های رمانتیک و عاشقانه نیست. گاهی آن‌قدر افراد درگیر کار می‌شوند که یادشان می‌رود برای یکدیگر وقت بگذارند. همین می‌شود که زندگی‌شان تبدیل به عادت می‌شود و تنها چیزی که این بین رنگ می‌بازد عشق و علاقه است.

زوج‌های موفق این خصوصیات را دارند

سلامت نیوز: زندگی مشترک پر از پستی و بلندی است. همیشه رابطه زناشویی مانند روزهای اولش، شبیه به فیلم‌های رمانتیک و عاشقانه نیست. گاهی آن‌قدر افراد درگیر کار می‌شوند که یادشان می‌رود برای یکدیگر وقت بگذارند. همین می‌شود که زندگی‌شان تبدیل به عادت می‌شود و تنها چیزی که این بین رنگ می‌بازد عشق و علاقه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ضمیمه خانواده روزنامه اطلاعات، هدایت و مدیریت روابط عاطفی و اجازه ندادن به رنگ باختن عشق، نیازمند آگاهی و تلاش است. در این مطلب به کارهایی که زوج‌های خوشبخت بعد از ساعات کاری باهم انجام می‌دهند، پرداخته‌ایم:

در جریان حال هم هستند

این افراد بعد از اینکه از سرکار برمی‌گردند، با تمام خستگی‌شان به گپ زدن با یکدیگر می‌پردازند. از حال و هوایی که در آن روز داشته‌اند برای هم می‌گویند، در مورد محیطی که در آن کار می‌کنند و همکاران‌شان حرف می‌زنند. به عبارتی این افراد نسبت به حال و هوای هم بی‌تفاوت نیستند و همدیگر را در جریان روزمرگی‌هایشان می‌گذارند.

باهم ورزش می‌کنند

این افراد باهم ورزشی مشترک را شروع می‌کنند و ساعتی از روز را با یکدیگر به فعالیتی این چنین می‌پردازند. خیلی از باشگاه‌ها به صورت خصوصی زن و شوهرها را ثبت نام می‌کند. شما می‌توانید با ثبت نام در یکی از رشته‌های ورزشی هم فعالیتی را با همسرتان شروع کنید و هم برای سلامتی‌تان تلاش کنید. معمولا وجود فردی دیگر که همراه با شما هدفی را برای تحقق تعیین می‌کند، انگیزه زیادی برای رسیدن به هدف در اختیارتان می‌گذارد.

اگر وقت، شرایط و هزینه کافی برای

ثبت نام در باشگاه را ندارید، پیاده‌روی و قدم زدن با همسرتان می‌تواند بهترین گزینه باشد. وقتی با شریک زندگی‌تان پیاده‌روی می‌کنید در واقع با یک تیر به دو نشان زده‌اید. هم ورزش می‌کنید و هم پیاده‌روی بهترین گزینه برای هم‌صحبتی و گپ زدن است.

تقسیم کارهای خانه

زن و شوهر باید شبیه دو دوست باشند. یعنی به رابطه‌شان برچسب زن و شوهری نزنند. اگر همدیگر را مثل دو دوست بدانند، دیگر خبری از کلیشه‌های جنسیتی نیست. به این صورت که کارهای خانه را به زنانه و مردانه تقسیم نمی‌کنند. هر دو درکنار هم هستند و هرکاری از دست‌شان برآید را انجام می‌دهند. در مورد کارهای خانه هم باهم همکاری می‌کنند. مثلا در روزهای جمعه می‌توانید در کنار هم غذا درست کنید، باهم ظرف بشورید و کارهای نظافتی خانه را بایکدیگر و در کنار هم انجام دهید. نه اینکه بار انجام این مسائل بر دوش یک نفر باشد.

برنامه‌ریزی می‌کنند

زمانی از روز و هفته را به حرف زدن در مورد آرزوهایتان اختصاص دهید و برای آن برنامه‌ریزی کنید. حتی اگر می‌دانید این آرزو شدنی نیست، از گفتن در مورد آن ابایی نداشته باشید. گفتن و شنیدن از آرزوها باعث می‌شود به آینده‌ای که در کنار هم هستید، خوش‌بین‌تر بشوید و شادتر زندگی کنید و برای رسیدن به خواسته‌هایتان هدفی داشته باشید.

با هم غذا می‌‌خورند

مادرم همیشه می‌گفت یکی از علت‌هایی که قدیمی‌ها با یکدیگر صمیمی بودند، این بود که همیشه «باهم» سر سفره می‌نشستند و غذا می‌خوردند. یکی از عللی که امروزه روابط سرد شده، این است که هرکسی در یک جای خانه می‌نشیند و غذای خود را در انزوا می‌خورد یا اگر هم دور هم جمع می‌شوند، همه حواس‌شان به تلویزیون یا تلفن‌های همراه‌شان است. حتی‌المقدور تلاش کنید، یکی از وعده‌های غذایی را در کنار هم و سر یک میز بخورید. سر یک میز یا یک سفره غذا خوردن، یکی از موقعیت‌هایی‌ست که می‌توانید باهم گپ بزنید و از اوضاع یکدیگر باخبر شوید.

باهم قرار می‌گذارند

به یاد دورانی قبل از ازدواج‌تان روزهایی باهم وعده کنید و به سینما، کافه و رستوران روید. روزهایی که باران می‌بارد و هوا خوب است به یکدیگر زنگ بزنید و بعد از ساعت کاری همدیگر را به یک پیاده روی دعوت کنید. به یاد گذشته در پارک باهم قرار بگذارید و به جاهایی روید که قبلا در آنجا خاطره‌های خوب ثبت کرده‌اید و با تداعی کردن آن خاطرات به دوستی و عشق بایکدیگر امیدوار شوید.

با یکدیگر بازی و تفریح می‌کنند

انجام بازی‌های فکری و رقابتی باعث بروز هیجانات زیادی می‌شود و زندگی را از یک نواختی در می‌آورد. سعی کنید در برنده‌شدن با هم رقابت کنید و هم را به چالش بکشید. انجام بازی‌هایی که به هر یک از شما اجازه استفاده از قدرت فکر می‌دهد، اوقات خوشی را برای‌تان فراهم می‌کند و به شما و همسرتان کمک می‌کند تا تنوع بیشتری در رابطه‌تان ایجاد کنید.

اوقاتی را به تنهایی اختصاص می‌دهند

تنش‌ها و مشکلات کاری گاهی آن‌قدر زیاد می‌شوند که افراد نیاز به ریلکس کردن ذهن و جسم‌شان دارند. شما باید ضمن تلاش برای گذراندن اوقاتی خوب و بهره‌ور با همسرتان، به فردیت خود نیز توجه داشته باشید. پس اگر موقعی متوجه شدید همسرتان نیاز دارد کمی تنها باشد، به او این فرصت را دهید و از این کار رنجیده نشوید.

در آخر این را نکته را دست‌کم نگیرید که زندگی شغلی را فدای زندگی شخصی‌تان نکنید. منافع شخصی و خانوادگی می‌توانند از منافع شغلی پیشی بگیرند. اگر شغلی دارید که با تمام خوبی‌هایش، خللی به زندگی شخصی و مشترک‌تان وارد می‌کند، تا جایی که می‌توانید آن کار را رها کنید. مسافت طولانی، خستگی‌های بیش از، فرسایش روحی زیاد و… اگر به حدی باشند که به زندگی شخصی‌تان ضربه می‌زنند، باید در موردش تدبیری بیاندیشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha