وزیر رفاه با اشاره به احصای اطلاعات حدود ۱۳۰ هزار کودک بیرون مانده از مدارس، از انجام اقداماتی برای بازگرداندن آنها به مدارس سخن گفت.

چند کودک بیرون مانده از مدارس داریم؟

سلامت نیوز:  وزیر رفاه با اشاره به احصای اطلاعات حدود ۱۳۰ هزار کودک بیرون مانده از مدارس، از انجام اقداماتی برای بازگرداندن آنها به مدارس سخن گفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری در هشتمین جلسه شورای هماهنگی بهبود و ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته که در وزارت رفاه برگزار شد، با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با مسائل ریشه‌ای برخورد کنیم و چهره بازماندگی بویژه از چهره نظام آموزشی در دوره ابتدایی در آینده نه چندان دور برداشته شود گفت: امروز در جهان برای فقر مفاهیم گسترده‌تری تعریف می‌کنند و دیگر به تنهایی فقر مالی نیست و چندقابلیتی شده است.

وی افزود: موانعی بر سر راه توسعه یافتگی وجود دارد که از مهمترین آنها فقر آموزشی است و باید در حل آن پیشتاز باشیم. بسیاری کشورهایی که دارای شاخص‌های آموزشی برابر در دوره ابتدایی‌اند، در کاهش نابرابری های اقتصادی از شرایط مطلوب تری برخوردارند و باید نگاه همه جانبه و عمیق تری داشته باشیم و آن را به عنوان امری جدی دنبال کنیم.

وزیر رفاه با بیان اینکه باید در دنیا در این بخش پیشتاز باشیم عنوان کرد: آموزش رایگان انجام می‌شود اما برای استقرار عدالت آموزشی بویژه در مناطق محروم باید گام‌های محکمتری برداریم.

شریعتمداری افزود: ما در حوزه بازماندگان از تحصیل کارهایی انجام داده ایم و آمارها وجود داشت اما به نام و اطلاعات دقیق دسترسی نداشتیم که در کار مشترکی با وزارت آموزش و پرورش امروز این اطلاعات احصاء شده و با ۱۲۰،۱۳۰ هزار عنوان افرادی مواجهیم که می‌توانیم برنامه ریزی جدی‌تری برای آنها داشته باشیم که به نظر می آید گام موثری در رفع این ناهنجاری است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha