یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
کد خبر: 262376

محققان دانشگاه لوییزیانا در آمریکا موفق به کشف پروتئینی شدند که از گسترش سرطان پستان جلوگیری می کند و روش های درمانی موثرتری را در اختیار می گذارد.

کشف یک پروتئین جدید برای مبارزه با سرطان پستان

سلامت نیوز:  محققان دانشگاه لوییزیانا در آمریکا موفق به کشف پروتئینی شدند که از گسترش سرطان پستان جلوگیری می کند و روش های درمانی موثرتری را در اختیار می گذارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، این پروتئین Nischarin نام دارد و مسئول گسترش و حرکت سلول های سرطان پستان است. این پروتئین می تواند منجر به سرکوب فعالیت سلول های سرطانی شود.


به گزارش پایگاه خبری اسوشیتدپرس،کشف این پروتئین نه تنها درک محققان را از زیست شناسی مولکولی افزایش می دهد، بلکه می تواند برای جلوگیری از متاستاز سرطان مفید باشد.


وزیکول یک کیسه پوسته مانند در سلول ها است که به حمل و نقل مواد مختلف کمک می کند. کشف پروتئین Nischarin باعث می شود محققان بتوانند از وزیکول برای درمان سرطان کمک بگیرند. در واقع Nischarin وزیکول هایی در ابعاد نانو ترشح می کند که حاوی پروتئین و مواد ژنتیکی هستند. از طرفی وزیکول هایی که از تومور آزاد می شوند، حاوی پیام هایی هستندکه اطلاعات مهمی در مورد پیشرفت و احتمال متاستاز سرطان در اختیار محققان قرار می دهند.


این پروتئین نه تنها اطلاعات مفیدی در مورد پیشرفت سرطان در اختیار می گذارد، بلکه در ترکیب با داروهای دیگر می تواند منجر به درمان های موثر تر شود.
بر اساس آمار موسسه ملی سرطان آمریکا، در سال 2018 میلادی 15.3 درصد از کل آمار سرطان به سرطان پستان اختصاص یافت.


به رشد کنترل نشده سلول های پوشش داخلی مجرای شیری یا لوبول، سرطان پستان گفته می شود. هر پستان از 15 تا 20 بخش به نام لوب تشکیل شده که به صورت خوشه ای در کنار هم قرار دارند. لوب ها مجموعه ای از غدد شیری هستند. هر لوب از بخش های کوچکتری به نام لوبول تشکیل شده است. سرطانی که از لوبول آغاز شود، سرطان لوبولار نامیده می شود. سرطان پستان در زنان شایع تر است، گرچه احتمال ابتلای مردان نیز به سرطان پستان وجود دارد.
نتایج این مطالعه در نشریه Cancer Research منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha