یک نماینده مجلس گفت: روزانه هزار و 600 نفر در اثر تصادفات ترافیکی معلول می‌شوند که این یک آمار قابل ملاحظه در قیاس با میانگین جهانی است.

روزانه۱۶۰۰نفر در اثر تصادفات ترافیکی معلول می‌شوند

سلامت نیوز:یک نماینده مجلس گفت: روزانه هزار و 600 نفر در اثر تصادفات ترافیکی معلول می‌شوند که این یک آمار قابل ملاحظه در قیاس با میانگین جهانی است.

به گزارش سلامت نیوز  به نقل از آرمان ،صدیف بدری افزود: اولین حادثه تصادف ثبت شده در ایران، در سال 1305 بوده، از طرفی بر اساس گزارش ها، از سال 1305 تا سال 1385، آمار تصادفات ترافیکی در ایران روند صعودی داشته، به‌طوری که در سال 84 بالغ بر 30 هزار نفر در اثر تصادفات جاده‌ای جان باخته‌اند.

او تصریح‌کرد: یکی دیگر از عوامل بروز تصادفات جاده‌ای، مساله راه و جاده است، از این‌رو بر اساس گزارش‌ها، حدود سه هزار نقطه حادثه‌خیز در کشور شناسایی شده و در کوتاه مدت قطعا قابل حل نیست، بنابراین در این حوزه نیز باید برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی ویژه‌ای صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس گزارش شبکه تحقیقاتی سلامت در حوادث ترافیکی، بیشترین مرگ و میر حوادث ترافیکی و جاده‌ای در بازه سنی 19 تا 39 سال بوده است، از طرف دیگر مدیریت حوادث ترافیکی نیز یکی از مسائل مهم محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha