سه‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
کد خبر: 262563

معاون دادستان مشهد گفت: فردی که نقش اصلی در توزیع دارو‌های دست ساز، مخدردار و دیگر دارو‌های غیرمجاز داشت دستگیر شد.

سلطان ترامادول در مشهد دستگیر شد

سلامت نیوز:معاون دادستان مشهد گفت: فردی که نقش اصلی در توزیع دارو‌های دست ساز، مخدردار و دیگر دارو‌های غیرمجاز داشت دستگیر شد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی معاون دادستان مشهد گفت: از حدود دو ماه قبل نیرو‌های اطلاعات سپاه حر مشهد در پی رصد‌های اطلاعاتی درباره عوامل اخلال در شبکه دارویی و توزیع کنندگان دارو‌های غیرمجاز در عطاری‌ها به سرنخ‌هایی رسیدند.

وی ادامه داد: فردی به نام «ع-چ» که در میان عطاری‌ها و فروشندگان دارو‌های غیرمجاز به «سلطان ترامادول» معروف است، نقش اصلی را در توزیع دارو‌های دست ساز، مخدردار و دیگر دارو‌های غیرمجاز و قاچاق خارجی ایفا می‌کند و هدایت شبکه گسترده توزیع و تولید غیربهداشتی این گونه دارو‌ها را به عهده دارد.

معاون دادستان مشهد تصریح کرد: در نهایت نیرو‌های سپاه پاسداران محل ساخت و تولید دارو‌ها را در یک منزل دو طبقه اجاره‌ای در خیابان ایرج مشهد شناسایی کردند.

وی گفت: از این محل ۳۰۰کیلوگرم پودر ساخت دارو‌های غیرمجاز بدن سازی، چاقی و لاغری به همراه دو هزار قرص ناشناخته و ۱۱ هزار و ۵۰۰ قرص ترامادول کشف شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: نیرو‌های اطلاعات سپاه همچنین در این بازرسی چند هزار قوطی با مارک و برچسب دارو‌های تقلبی، دستگاه پوز بانکی سیار به همراه دو ترازوی دیجیتالی را در حالی کشف کردند که مقادیر زیادی وجه نقد نیز به دست آمد.

وی تصریح کرد: در ادامه این عملیات نیرو‌های سپاه با بازجویی‌های خود به انبار بزرگی در یک باغ ویلا در منطقه جاده کلات مشهد رسیدند که بررسی‌های نامحسوس نشان می‌داد به مرکز نگهداری و ذخیره دارو‌های مخدردار و غیرمجاز تبدیل شده است.

معاون دادستان مشهد گفت: در یک عملیات گسترده این ویلا مورد بازرسی قرار گرفت که در نهایت ۲۱ لیتر شربت متادون، ۴.۵ لیتر شربت تریاک، دو هزار و ۳۰۰ قرص متادون، ۱۳هزار نوع ترامادول و سه هزار قرص متفرقه ناشناس و قاچاق خارجی به همراه چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان وجه نقد کشف شد.

سرشاخه اصلی این شبکه هم در باغ ویلا به دام افتاد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha