فروزش گفت: این سازمان از بودجه‌های عمومی برای مراکز درمانی‌اش استفاده نمی‌کند و به تعرفه‌‌ای بالاتر از تعرفه دولتی نیاز دارد.

تعرفه‌های دولتی موجب زیان‌دهی مراکز درمانی هلال احمر می‌شوند

سلامت نیوز:فروزش گفت: این سازمان از بودجه‌های عمومی برای مراکز درمانی‌اش استفاده نمی‌کند و به تعرفه‌‌ای بالاتر از تعرفه دولتی نیاز دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،روح الله فروزش معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر  ، با اشاره به تعرفه‌های هلال احمر اظهار کرد: طبق تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۹۷، حکمی توسط مجلس تصویب شد که براساس آن کلیه مراکز درمانی و موسسه‌های غیردولتی باید از تعرفه دولتی تبعیت کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر افزود: به واسطه اجرای این حکم در سال جاری تقریبا تمامی موسسات در معرض زیان‌دهی و تعطیلی قرار گرفتند و با این تعرفه‌ها امکان ادامه فعالیت وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: افزایش ۱۱ درصدی بودجه هلال احمر/ تلاش می‌کنیم استفلال مالی داشته باشیم

فروزش با بیان اینکه تعرفه‌های هلال احمر باید مابین خصوصی و دولتی باشند، گفت: ما این موضوع را با کمیسیون بهداشت نیز مطرح کردیم و آنان اذعان دارند مراکزی که توسط جمعیت هلال احمر اداره می‌شود؛ از بودجه عمومی کشور استفاده نمی‌کنند؛ بنابراین باید بین مراکزی که حقوق کارکنان و هزینه مواد اولیه‌شان را از دولت می‌گیرند، تفاوت قائل شد.

وی اظهار کرد: مراکز هلال احمر معمولا  توسط یک خیر یا یک منبع داخلی، بهداشتی و درمانی ساخته می‌شوند و همه هزینه‌هایش را خودش تامین می‌کند، بنابراین  نمی‌تواند از تعرفه دولتی استفاده کند.

معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: این موضوع سبب زیان‌رسانی و تعطیلی این مراکز می‌شود که خودش لطمه بزرگی برای نظام سلامت و ارائه خدمات به مردم است.

فروزش تصریح کرد: به دلیل اینکه هلال احمر از بودجه‌های عمومی کشور برای مراکز درمانی‌اش استفاده نمی‌کند؛ این موضوع باید به شکلی اصلاح شود تا این سازمان بتواند تعرفه‌ای بالا‌تر از تعرفه دولتی دریافت کند.

وی با بیان اینکه اصلاحیه این موضوع در قانون بودجه مطرح و در کمیسیون بهداشت و درمان هم تصویب شده است، خاطرنشان کرد: مسئله تعرفه‌ها را در کمیسیون تلفیق هم پیگیری خواهیم کرد.

                   
                                                          
                                             
                                     
                                             
                                         

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha