جمعی از کارکنان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خوزستان خواستار رسیدگی به مطالبات خود از جمله پرداخت حق مناطق مرزی و به روز شدن کارانه ها هستند.

اعتراض پرسنل دانشگاه علوم پزشکی چندی شاپور به پرداخت نشدن مطالبات/10 ماه معوقه پرستاران

سلامت نیوز: جمعی از کارکنان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خوزستان خواستار رسیدگی به مطالبات خود از جمله پرداخت حق مناطق مرزی و به روز شدن کارانه ها هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری ، یکی از پرستاران معترض گفت:از مهمترین مشکلات کارکنان این دانشگاه از جمله پرستاران و بهورزان این است که مصوبه دولت مبنی بر اعمال 25 درصد حق مناطق مرزی در حقوق کارکنان، در دانشگاه علوم پزشکی اهواز اجرا نشده است.
وی افزود: بیشتر مزایای کارکنان قطع شده و اضافه کاری کاهش یافته و حق مسکن ما نسبت به استان های دیگر خیلی کم است.
این فرد معترض ادامه داد: نداشتن مزایا در خوزستان نسبت به سایر استان ها، باعث مهاجرت کارکنان به استان های دیگر می شود.
این کارمند شاغل در دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه بهورزان سالی یک بار کارانه دریافت می کنند گفت: به تعویق افتادن کارانه ها، کیفیت خدمات رسانی به مردم را کاهش می دهد.
وی با بیان اینکه نامه نگاری به رییس دانشگاه، حراست و بازرسی صورت گرفت اما نتیجه ای حاصل نشد افزود:دوشنبه هفته گذشته برای پیگیری مطالبات مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تجمع کردیم.
یکی دیگر ازکارکنان بهداشت و درمان خوزستان نیز گفت: حق مناطق مرزی به عنوان مصوبه دولت در دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعمال نشده در حالی که در بسیاری از نقاط خوزستان اجرا شده است.
وی ادامه داد: به روز شدن کارانه ها از دیگر مطالبات است؛ کارانه اسفند سال 96 به تازگی دریافت شده و تقریبا 10 ماه معوقه وجود دارد.
وی خواستار افزایش مبلغ حق مسکن و پرداخت منظم آن شد و گفت: بسیاری از استان ها مبلغ حق مسکن بیشتری نسبت به خوزستان دریافت می کنند.
مدیر منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این باره گفت: فوق العاده مناطق کمتر توسعه یافته و بدی آب و هوا درمناطق مرزی، طبق قانون برنامه ششم توسعه تا 25 درصد قابل اعمال است و درماده 54 آیین نامه اداری مالی ما آمده است.
امین عموری افزود: از امسال طبق برنامه ششم پس از تایید هیات امنا و تامین اعتبار باید 25 درصد حق مناطق مرزی طبق مصوبه دولت اعمال ‌شود.
وی بیان کرد: بر اساس مصوبه دولت، پس از تایید وزارت دفاع که محل های مرزی را تعیین می کند پیگیری بعدی از طریق اداره استخدامی و معاونت بودجه ریاست جمهوری صورت گرفت که برای پرداخت مصوبه هیات امنا لازم است.
عموری ادامه داد: در یک کمیسیون مشترک که 27 بهمن برگزار می شود در صورت تامین اعتبار حق مناطق مرزی قابل پرداخت است.
مدیر منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: کارانه ها از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه تامین می شود و ما اکنون چهار هزار میلیارد ریال از تامین اجتماعی طلب داریم به همین دلیل گاهی در پرداخت کارانه ها و یا حق مسکن تاخیر ایجاد شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز گفت: کارانه ها از خرداد 96 درحال پرداخت است اما وقتی بیمه ها بدهی خود را پرداخت نکنند بسیاری از مطالبات به روز نیست.
حمید رضا خلیلی بیان کرد: به تازگی از محل صندوق توسعه ارزی حدود پنج میلیارد یورو برای بیمه سلامت تامین اعتبار شده تا مطالبات بخش خصوصی و دولتی پرداخت شود و قرار بر این است که تا 10 بهمن ، بدهی تا آخر سال 96 را تسویه کنند.
وی ادامه داد: همچنین یک هزار و 100 میلیارد ریال از محل پرداخت بدهی بیمه سلامت و بقیه سازمان های بیمه گر به دانشگاه، کارانه، اضافه کار، و آمد وشد به کارکنان پرداخت شد.
هم اکنون 19 هزار و 500 نفر به عنوان کارمند در دانشگاه علوم پزشکی اهواز فعال هستند و در آزمون آینده حدود یک هزار نفر دیگر به بخش بهداشت و درمان اضافه می شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha