طرح اصلاحات پارامتریک در مجلس شورای اسلامی وصول شد. اگرچه رویکرد طرح اصطلاحات؛ ظاهرا کاملا کارشناسی است؛ اما با بررسی دقیق ماجرا دقیقا تداعی گر روزگار تصویب قانون هدفمندی یارانه ها در مجلس است. در صورت تصویب این طرح سن بازنشستگی افزایش یافته و مزایای بازنشستگی کاهش می یابد. افزایش پرداختی کارگران از هفت درصد به ۹ درصد از دیگر مسائل این طرح است که باید به آن توجه کرد.

نمایندگان مجلس، فریب طرح اصلاحات پارامتریک را نخورند/ کارگران و مردم بی نوا؛ بیش از این توان ندارند

سلامت نیوز-*مهدی اسفندیار: طرح اصلاحات پارامتریک در مجلس شورای اسلامی وصول شد. اگرچه رویکرد طرح اصطلاحات؛ ظاهرا کاملا کارشناسی است؛ اما با بررسی دقیق ماجرا دقیقا تداعی گر روزگار تصویب قانون هدفمندی یارانه ها در مجلس است. در صورت تصویب این طرح سن بازنشستگی افزایش یافته و مزایای بازنشستگی کاهش می یابد. افزایش پرداختی کارگران از هفت درصد به ۹ درصد از دیگر مسائل  این طرح است که باید به آن توجه کرد.

به گزارش سلامت نیوز، اکنون سوالات اساسی این است؛ در حالیکه نرخ اقتصاد غیر رسمی ۲۰ درصد است که هیچ بیمه ای نمی پردازند و وظیفه دولت و مجلس رسمی کردن این اقتصاد است؛ چرا از این واقعیت بزرگ مغفول مانده ایم و یک راست رفته ایم سراغ جیب کارگر و کاهش مزایای بازنشستگی؟!

در حالیکه نرخ بیکاری در جوانان ۲۴ درصد گزارش شده است؛ اولویت با اشتغال است یا اصلاحات پارامتریک؟!

 وقتی نرخ مشارکت زنان ما در اقتصاد و تولید ۱۶ درصد است؛ اولویت باید فعال کردن این قشر باشد یا اصلاحات پارامتریک؟!


 قوانین بسیار مخربی که توسط دولت و مجلس بدون هیچ تعهدی در تامین منابع بر سازمان تامین اجتماعی تحمیل شده است؛ چرا اصلاح نمی شوند و دولت مکلف به بازپرداخت بدهی خود نمی شود؟!

حال فرض را بر این بگذاریم که همین الان ۵ سال به بازنشستگی افزوده باشیم؛ و متقاضیان فعلی را ۵ سال به عقب برانیم؛  با کسری ۱۴ هزار میلیاردی امسال چه خواهیم کرد و تا پنج سال اینده این کسری به چه عددی خواهد رسید؟!

به نظر می رسد این طرح ظاهرا کارشناسی دقیقا دنبال راهی برای تداوم وضعیت مخرب کنونی است که موجب اغفال مسئولین ارشد حاکمیت نسبت به واقعیات درونی سازمان تامین اجتماعی می شود، این طرح در صورت تصویب تنها موجب تاخیر دو الی  سه ساله ی بحران اصلی و گذار ایام برای متولیان کنونی می شود؛ از سویی تمام هزینه های ناکارامدی مدیریت دولتی حاکم بر سازمان تامین اجتماعی و  دولت را از نظر اقتصادی بر جیب کارگران و از نظر سیاسی بر جیب نمایندگان و نظام تحمیل می کند؛ شاید بد نباشد نمایندگان محترم مجلس در جهت اثبات اصل مردم داری قبل دست فرو کردن در جیب مردم به ریشه های حاضر ناکارامدی تامین اجتماعی با مدیریت دولتی و حیات خلوت شستا بپردازند.

خبرگزاری ها و روزنانه نگاران و نویسندگان باید در این موضوع مهم به طرف کارشناسی صحیح و ارائه راهکارهای درست و منطقی حرکت کنند و اجازه ندهند این طرح به ثمر بنشیند؛ پر واضح است که دیگر توانی برای مردم بی نوا و کارگران باقی نمانده است، مسئولین تامین اجتماعی اگر نگران هزینه های خود هستند بهتر است؛ ابتدا شستای ناکارامد و هیئت مدیره های فامیلی و حقوق های نجومی به مدیران شرکت های زیان ده را اصلاح کنند.

برگشت به سه جانبه گرایی توسعه سندیکاهای کارگری و کارفرمایی؛ بازگرداندن استقلال اداری و مالی به سازمان و بازپرداخت بدهی های دولت و اصلاح قوانین و شفافیت مالی و اداری و  در نهایت اجرای دقیق برنامه های راهبردی سازمان که کنترل مصارف و اصلاح قوانین و ساختارها و فرایندها را پیش بینی کرده بود؛ تنها راه گریز از وضعیت فعلی است که حاصل خرد جمعی همه ی کارشناسان این سازمان بوده که محصول دو سال کار کارشناسی بوده و امروز به جای توجه دقیق زینت المجالس گردیده است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha