رئیس کمیته شنوایی کشور با اشاره به اینکه حدود ۳۶۰ میلیون نفر در جهان دارای کم شنوایی شدید هستند،گفت: بروز کم شنوایی در نوزادانی که نارس متولد می‌شوند ۲۰ تا ۴۰درصد در هر یک هزار تولد است.

حدود ۳۶۰ میلیون نفر در جهان دارای کم شنوایی شدید هستند

سلامت نیوز:رئیس کمیته شنوایی کشور با اشاره به اینکه حدود ۳۶۰ میلیون نفر در جهان دارای کم شنوایی شدید هستند،گفت: بروز کم شنوایی در نوزادانی که نارس متولد می‌شوند ۲۰ تا ۴۰درصد در هر یک هزار تولد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمد فرهادی در نشست خبری  روز جهانی شنوایی اظهارداست: حدود ۳۶۰ میلیون نفر در جهان دارای کم شنوایی شدید هستند و از این تعداد ۳۲میلیون نفر (۹درصد) کودکان‌ زیر ۱۵ سال و ۳۲۸ میلیون (۹۱)درصد را افراد بالغ و سالمندان تشکیل می‌دهد.

وی افزود: در سال ۹۶ حدود یک میلیون و ۳۰۰ نوزاد غربالگری شنوایی شدند و ۳۴۰۰مورد تشخیص قطعی کم شنوایی بود.

رئیس کمیته شنوایی کشور ادامه داد: شعار امسال روز جهانی شنوایی، «شنوایی خود را بررسی کنید» است  و به منظور بالابردن سطح آگاهی مردم و نشان دادن عواقب افت شنوایی درمان نشده  انتخاب شده است.

فرهادی گفت:سازمان جهانی بهداشت گزارش داده سالیانه ۷۵۰ میلیارد دلار در کل جهان افت شنوایی درمان نشده هزینه دارد.

وی خاطر نشان کرد: حدود ۵۲۰ هزار ناشنوا و نیمه شنوا در ایران زندگی می‌کنند و سالانه ۱۵۰۰ناشنوای عمیق جدید در کشور متولد می‌شود.

رئیس کمیته شنوایی کشور خاطرنشان کرد: ۱۱مرکز رسمی کاشت حلزون در کشور وجود دارد و بیش از ۱۰ هزار نفر طی ۲۶ سال گذشته کاشت حلزون برای آنها انجام شده است.

فرهادی گفت: بروز کم شنوایی در نوزادانی که نارس متولد می‌شوند ۲۰ تا ۴۰درصد در هر یک هزار تولد و در سایر نوزادان ۲.۷ در هر ۱۰۰۰ تولد است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha