- صبح امروز با حضور مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران، شهردار منطقه ۱۶ و جمعی از ورزشکاران «درخت فرهنگ و هنر» در محوطه فرهنگسرای بهمن کاشته شد.

افزایش هزار و ۲۵۰ هکتار به فضای سبز پایتخت تا پایان سال

سلامت نیوز:صبح امروز با حضور مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران، شهردار منطقه ۱۶ و جمعی از ورزشکاران «درخت فرهنگ و هنر» در محوطه فرهنگسرای بهمن کاشته شد.
                                                     
   
به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در این مراسم با بیان اینکه درخت در فرهنگ و ادبیات ما جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: راه حل مقابله با آلودگی هوای تهران کاشت درخت است و ما باید دست در دست هم دهیم و هر چه بیشتر به توسعه فضای سبز کمک کنیم.

وی با بیان اینکه در شرایط ایده آل از نظر فضای سبز قرار نداریم، عنوان کرد: با وجود اینکه راه زیادی داریم تا به شرایط مناسب برسیم، به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و خون شهدا در طول این چهار دهه پیشرفت‌های بسیاری داشته ایم. این در حالی است که کشور اقلیمی خشک دارد و سرانه بارش آن کم‌تر از ۲۲۰ میلیمتر است. با این وجود سعی کردیم درخت‌هایی مناسب با این اقلیم در تهران بکاریم.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران افزود: قبل از انقلاب سرانه فضای سبز هر شهروند در تهران زیر یک متر مربع بود و تهران به طور کلی ۷۵ پارک داشت و ۳ پارک‌های جنگلی داشت و کل مساحت فضای سبز شهر تهران ۴ هزار و ۲۲۰ هکتار بود، اما امروز تعداد بوستان‌های تهران به ۲ هزار و ۲۶۲ مورد رسیده است و بوستان‌هایی داریم که فضای سبز آن بیش از ۱۵۰ هکتار است.

مختاری در ادامه گفت: تلاش داریم امسال هزار و ۲۵۰ هکتار (از جاده تلو تا ورداورد) به فضای سبز شهر تهران اضافه کنیم که این طرح طی مراسمی با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد. با اجرای طرح مذکور مساحت فضای سبز شهر تهران به ۴۲ هزار هکتار افزایش پیدا می‌کند که ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار آن داخل شهر قرار دارد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران تصریح کرد: فضای سبز حاشیه خیابان ولیعصر (عج) نیز در پروژه‌ای دو ساله با کاشت درختانی ۱۵ الی ۲۰ ساله احیا خواهند شد.

در ادامه این مراسم، شهردار منطقه ۱۶ به ارائه گزارشی از وضعیت فضای سبز منطقه خود پرداخت و گفت: مساحت منطقه حدود هزار و ۶۵۰ هکتار است که ۳۳۰ هکتار آن را فضای سبز تشکیل می‌دهد. از این مقدار ۳۰۰ هکتار پردیس‌هایی هستند که در فضا‌های بسته و محیط‌های اداری قرار دارند و ۳۰ هکتار نیز بوستان‌های عمومی اند.

هادی زبده افزود: در منطقه ما سرانه فضای سبز به ازای هر نفر ۱۲.۳۳ متر مربع است. این مقدار به صورت میانگین مناسب است، اما در کل منطقه به صورت متوازن نیست. به عنوان مثال در منطقه جوادیه سرانه فضای سبز ۳ متر مربع است.

وی تاکید کرد: تلاش ما رسیدن به شرایطی است که رضایت مردم را کسب کنیم، ما در سال گذشته ۳۵ هزار اصله درخت در فضا‌های سبز کاشتیم و تلاش ما این بود که کیفیت فضای سبز در منطقه را افزایش دهیم، چراکه منطقه ما متراکم است و اضافه کردن فضای سبز هزینه زیادی دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha