رییس اورژانس کشور تمهیدات اورژانس برای ارایه خدمت اورژانسی در چهارشنبه آخر سال را تشریح کرد.

تمهیدات اورژانس کشور برای چهارشنبه‌سوری

سلامت نیوز:رییس اورژانس کشور تمهیدات اورژانس برای ارایه خدمت اورژانسی در چهارشنبه آخر سال را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر پیرحسین کولیوند در نشست خبری وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت آمادگی اورژانس برای چهارشنبه آخر سال، گفت: همه پایگاه‌ها، آمبولانس‌ها، اتوبوس آمبولانس‌ها و پرسنل اورژانس آمادگی دارند و با توجه به فراخوانی که انجام داده‌ایم، تعداد پرسنل و ظرفیت نیروی انسانی‌مان بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال آمادگی بیشتری برای ارایه خدمت نسبت به سال گذشته داریم، افزود: بیشترین انتظار ما از مردم، ویژه جوانان است؛ آنها باید بدانند که صدمات ناشی از مواد آتش‌زا، جبران ناپذیر بوده و در اکثر اوقات ظاهر افراد از دست می‌رود و مدت‌ها پشیمانی به دنبال دارد.

وی در ادامه خطاب به خانواده‌ها گفت: توصیه می‌کنم حتما خانواده‌ها و به ویژه والدین در کنار فرزندان‌شان بوده و از آنها مراقبت کنند و آنها را تنها نگذارند. حتی حضور والدین در مراسم شادی و مداخله آنها هم می‌تواند صدمات احتمالی را کاهش دهد.

کولیوند درباره آمار تلفات و آسیب‌های چهارشنبه سوری سال گذشته گفت: در چهارشنبه سوری سال گذشته مجموعه چهار نفر فوتی داشتیم که مربوط به استان‌های تهران، کرج، اردبیل و زنجان بودند. همچنین بیشترین آسیب‌ها به ترتیب به دست،  چشم و اندام‌های فوقانی بود.

وی با بیان اینکه ۸۸ درصد مصدومین چهارشنبه سوری سال گذشته،  مردان بودند، گفت: همچنین ۴۱ درصد از آسیب‌دیدگان در سنین ۶ تا ۱۸ سال بودند و ۳۰ درصد آسیب‌دیدگان نیز عابرین پیاده و یک درصد هم از عوامل امدادی و خدماتی بوده‌اند.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha