به دنبال مسمومیت شدید چند نفر از مصرف کنندگان مشروبات الکلی در بانه، شبکه بهداشت و درمان این شهرستان درباره مصرف هر گونه مشروبات الکلی دستی و صنعتی هشدار داد.

تعداد مسمومان مشروبات الکلی در بانه به 21 نفر رسید

سلامت نیوز:به دنبال مسمومیت شدید چند نفر از مصرف کنندگان مشروبات الکلی در بانه، شبکه بهداشت و درمان این شهرستان درباره مصرف هر گونه مشروبات الکلی دستی و صنعتی هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،آرش رشیدی، رئیس مرکز بهداشت بانه اظهار کرد: تاکنون 21 نفر در شهرستان بانه بر اثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی مسموم شده و به بیمارستان مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: از این تعداد دو نفر هنوز در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو icu) به سر برده و شش نفر هم دیالیز شده‌اند.

رشیدی بیان کرد: خوشبختانه تاکنون هشت نفر از آن ها معالجه و ترخیص شده‌اند.

 وی خاطر نشان کرد: یک نفر نیز بر اثر شدت مسمومیت به مرکز استان اعزام شده و هم اکنون در حال معالجه است.

رئیس مرکز بهداشت بانه باتوجه به ضرورت اطلاع رسانی بین مردم در رابطه با مضرات مشروبات الکلی گفت: متاسفانه افرادی در سطح کشور اقدام به تولید و پخش مشروبات الکلی و تقلبی کرده و روزانه چندین نفر را روانه بیمارستان می‌کنند، لذا عموم مردم باید آگاه باشند از مصرف و یا توزیع آن جدا خودداری کنند و درصورت شناسایی اشخاص پخش کننده به مراجع جهت پیگیری اطلاع دهند.

وی در پایان افزود : آمارهای گوناگون و غالبا غیر قابل اعتمادی در فضای مجازی راجع به این موضوع منتشر شده‌اند که بسیاری از آنها از منابع غیرموثق هستند.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha