معصومه ابتکار در توئیتر خود نوشت زنان زندانی واجد شرایط با دستبند الکترونیک دوران محکومیت را در کنار خانواده میگذرانند.

زنان زندانی با دستبند الکترونیک دوران محکومیت را در کنار خانواده می‌گذرانند

سلامت نیوز:  معصومه ابتکار در توئیتر خود نوشت زنان زندانی واجد شرایط با دستبند الکترونیک دوران محکومیت را در کنار خانواده میگذرانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده از امضای تفاهم‌نامه با معاونت پیشگیری از جرم قوه قضاییه برای گذراندن دوران محکومیت زنان زندانی با دستبند الکترونیک در کنار خانواده سخن گفت: بدون تکلیف بودن این فرزندان آسیبی است که نگرانی‌هایی برای نهاد جامعه به ویژه سازمان بهزیستی ایجاد کرده است.

براساس این تفاهم‌نامه، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه متعهد شد دوره‌های آموزشی مورد نیاز برای همکاران قضایی را به منظور صدور آرای جایگزین برگزار کند؛ همچنین گزارش اقدامات انجام گرفته در دادسراهای هر استان را از طریق صدور بخش‌نامه‌های مورد نیاز و مکاتبه با دادستان کل کشور به صورت هر سه ماه یک‌بار دریافت کند.

همچنین براساس این تفاهم‌نامه معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری به تامین اعتبار مالی و امکانت مورد نیاز به منظور گسترش اجرای طرح دستبندهای الکترونیک برای کنترل مادران زندانی، فراهم کردن زمینه اشتغال دختران و زنان زندانی خودسرپرست و بدسرپرست در ایام استفاده از پابندهای الکترونیک، متعهد شد.

معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری برای تسریع در اجرای مفاد تفاهم نامه و مساعدت به آزادی زنان زندانی دارای فرزند، از طریق استانداری‌ها، اقدامات لازم را درباره بررسی اولویت‌های هر استان باید طبق این تفاهم‌نامه انجام و هر سه ماه یکبار گزارش اقدامات استان‌ها را جمع آوری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha