معاون غذا و داروی استان البرز اظهار کرد: سامانه‌ای طراحی شده است تا شیرخشک‌های رژیمی به دست مصرف کننده واقعی برسد.

مشکلی در تامین شیر خشک وجود ندارد/ شیرخشک‌های رژیمی به دست مصرف کننده واقعی می‌رسد

سلامت نیوز:معاون غذا و داروی استان البرز اظهار کرد: سامانه‌ای طراحی شده است تا شیرخشک‌های رژیمی به دست مصرف کننده واقعی برسد.
پرویزی معاون غذا و داروی استان البرز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره توزیع شیر خشک در بازار اظهار کرد: به طور کلی دو نوع شیر خشک رژیمی و عادی در بازار موجود است، شیرخشک‌های عادی به راحتی از داروخانه‌ها قابل خرید است اما شیرخشک‌های رژیمی با شرایط خاص به دست مصرف کننده می‌رسد.


معاون غذا و داروی استان البرز بیان کرد: برخی نوزادان در ابتدای تولد با مشکلاتی مثل اختلالات گوارشی مواجه هستند که باعث می‌شود پزشکان انواع رژیمی شیر خشک را برای آنها تجویز کنند.


سامانه‌ای برای تهیه و توزیع شیرخشک‌های رژیمی
پرویزی تصریح کرد: از مدتی پیش سامانه‌ای برای تأمین این شیر خشک‌ها طراحی شده است تا این شیرخشک‌ها به دست مصرف‌کنندگان واقعی برسد  و کسانی که قصد تهیه شیرخشک‌های رژیمی را دارند می‌توانند با ثبت مشخصاتشان در سامانه به مقدار مصرف شیرخشک دریافت کنند و همین مسئله بوده که کار داروخانه‌ها را سخت کرده است؛ چرا که اغلب افراد برای ثبت در سامانه با مشکلاتی مواجه هستند و فرآیند ثبت نام در سامانه را نمی‌شناسند و ممکن است مدارک لازم را به همراه نداشته باشند.


وی تشریح کرد: این سامانه کمک می‌کند که مقدار مصرف را تحت کنترل داشته باشیم و علاوه بر این محصول به دست مصرف کننده واقعی برسد.


معاون غذا و داروی استان البرز تأکید کرد: مشکلات ذکر شده فقط در مرحله اولیه ممکن است برای بیمار یا مسئول داروخانه دردسرساز شود و پس از آن فرد مصرف کننده می‌تواند با مراجعه به شعب منتخب تأمین این نوع شیر خشک‌ها به راحتی آنها را خریداری و تهیه کند و یک بار ثبت نام در سامانه کافیست.


پرویزی ادامه داد: توزیع شیر خشک‌های رژیمی از این طریق باعث می‌شود تا با دانستن مقدار مصرف و رساندن محصول به دست مصرف کننده‌های واقعی از ایجاد کمبود جلوگیری کنیم.


معاون غذا و داروی استان البرز یادآوری کرد: پیش از این شاهد بودیم که برخی از قیمت ارزان این شیر خشک‌ها سوء استفاده می‌کردند و این در حالی است که دولت بودجه زیادی برای تأمین این شیر خشک‌ها اختصاص داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha