رئیس انجمن چشم پزشکی با بیان اینکه در چشم پزشکی زیر میزی وجود ندارد،گفت: از دولت انتظار داریم ارز دولتی در خصوص تجهیزات پزشکی را تأمین کند.

زیرمیزی در چشم پزشکی وجود ندارد/ دولت ارز دولتی در اختیار چشم پزشکی قرار دهد

سلامت نیوز:رئیس انجمن چشم پزشکی با بیان اینکه در چشم پزشکی زیر میزی وجود ندارد،گفت: از دولت انتظار داریم ارز دولتی در خصوص تجهیزات پزشکی را تأمین کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،  محمود جباروند، رئیس انجمن چشم پزشکی در نشست خبری با بیان اینکه به هیچ وجه در چشم پزشکی زیرمیزی وجود نداشته است، گفت: ما باید تجهیزات گران خریداری کنیم و ارز دولتی در این خصوص حذف شده است.

وی ادامه داد: از دولت انتظار داریم تجهیزات چشم پزشکی با قیمت مناسب در اختیار ما قرار داده شود.

جباروند تصریح کرد: بیمه ها هزینه درمانی مربوط را به روز پرداخت نمی کنند و در نتیجه جایگزین کردن تجهیزات مورد نیاز با مشکل روبرو شده است.

رئیس انجمن چشم پزشکی با اشاره به اقدامات این انجمن در مناطق سیل زده ،افزود: تمام مراکز مربوط دانشگاهی و انجمن چشم پزشکی در این مناطق وجود ندارد و نیروی انسانی مورد نیاز تامین شده است و در آینده درمانگاه در این خصوص ایجاد خواهد شد.

وی بیان داشت: احتمال آلودگی خونی در مناطق سیل زده و اینکه در چشم اتفاق بیفتد به دلیل اینکه چشم در مقابل عفونت ها مقاوم است وجود ندارد و با مشکل آسیب چشمی مواجه نیستیم؛ ضمن اینکه انجمن چشم پزشکی ۵۰ میلیون تومان به این مناطق اختصاص داده است و متخصصان ما نیز علاوه بر حضور گروهی به صورت فردی از طریق کمیته امداد و هلال احمر در این مناطق حضور دارند.

جباروند عیوب انکساری و آب مروارید را شایع‌ترین بیماری های چشمی عنوان کرد و افزود: عفونت های چشمی ناشی از ویروس ها در فصل بهار و تابستان به دلیل آلودگی های استخرها شیوع دارد.

وی با اشاره به اعلام تعرفه های درمانی از سوی وزارت بهداشت، متذکر شد: تعرفه اعلامی کارشناسی شده نیست ؛در حالی که هزینه تامین تجهیزات چشم پزشکی بسیار بالاست و از دولت انتظار داریم تا ارز دولتی در اختیار چشم پزشکی قرار دهد تا تجهیزات چشم پزشکی توسط شرکت های مربوطه تهیه شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha