یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 269457

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش شدید باران در شش استان کشور طی امروز (۸ اردیبهشت) گفت: طی امروز در مناطق جنوبی و غربی کشور وزش تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وزش تندباد لحظه‌ای در غرب و جنوب کشور

سلامت نیوز: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش شدید باران در شش استان کشور طی امروز (۸ اردیبهشت) گفت: طی امروز در مناطق جنوبی و غربی کشور وزش تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز (۸ اردیبهشت) در برخی مناطق جنوب‌ غرب، جنوب و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی بارش باران، گاهی رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ و در بعد ازظهر همراه با وزش باد قابل ملاحظه یا تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: شدت بارش طی امروز در جنوب خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان، شمال فارس و قسمت‌هایی از کرمان خواهد بود همچنین این شرایط را به تدریج طی بعد ازظهر امروز (۸ اردیبهشت) طی فردا (۹ اردیبهشت) در شرق و شمال شرق کشور شاهد خواهیم بود.

وظیفه با بیان اینکه از بعد ازظهر فردا (۹ اردیبهشت) تا پایان هفته به طور متناوب برای استان‌های واقع در شمال‌غرب و دامنه‌های البرز و شمال شرق بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: در طول هفته جاری نیز در بیشتر مناطق کشور روند افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بعد ازظهر امروز (۸ اردیبهشت) و طی فردا (۹ اردیبهشت) به علت وزش باد نسبتاً شدید جنوب‌ غربی تا شمال‌ غربی آب‌ها به ویژه در محدوده تنگه هرمز متلاطم است.

وظیفه افزود: فردا و پس فردا (۹ و ۱۰ اردیبهشت) در سواحل دریایی عمان وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: فردا (۹ اردیبهشت) آسمان تهران صاف تا کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداکثر دمای ۲۲ و حداقل دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین آسمان پایتخت پس فردا (۱۰ اردیبهشت) صاف، گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد و احتمال رگبار و رعد و برق خواهد بود. دمای تهران در گرمترین زمان این روز به ۲۴ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان به ۱۲ درجه سانتیگراد می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha