معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه ملخ‌های دریایی یا صحرایی در نهبندان مشاهده شدند که به شدت در حال جفت‌گیری و تخم‌گذاری هستند، گفت: کار مقابله در حال انجام است اما اگر اعتباراتی نباشد که به موقع به مبارزه بپردازیم، خسارت زیادی به محصولات باغی و زراعی وارد خواهد شد.

حمله ملخ‌ها به نهبندان/ منتظر اعتبارات برای کاهش خسارت هستیم

سلامت نیوز:معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه ملخ‌های دریایی یا صحرایی در نهبندان مشاهده شدند که به شدت در حال جفت‌گیری و تخم‌گذاری هستند، گفت: کار مقابله در حال انجام است اما اگر اعتباراتی نباشد که به موقع به مبارزه بپردازیم، خسارت زیادی به محصولات باغی و زراعی وارد خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،مهدی عصمتی پور  با اشاره به شناسایی کانون ملخ‌ها در نهبندان، اظهار کرد: براساس نظارت ‌ها و دیده بانی‌هایی که انجام می‌دهیم، طی دو روز گذشته گزارشاتی رسیده که سطح حدود 40 هکتار از اراضی نهبندان درگیر ملخ شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حدود 51 شبکه مراقبت و رصد و پایش آفات و بیماری‌ها را آماده کرده بودیم، برای مقابله با این کانون اقدام کردیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: ملخ‌های دریایی یا صحرایی در نهبندان مشاهده شدند که به شدت در حال جفت‌گیری و تخم‌گذاری هستند.

عصمتی پور با بیان اینکه برای ممانعت از تخم‌ریزی آنان، باید قبل از تخم‌ریزی مبارزه را انجام دهیم، افزود: مبارزات قبل از تخم ‌ریزی به این دلیل حائز اهمیت است که این ملخ‌ها پس از 15 الی 20 روز پس از تخم‌ریزی خسارات بسیار زیادی را به مزارع و باغات می‌زنند.

وی ادامه داد: از دو روز گذشته که کانون پیدا شد در محل کانون استقرار پیدا کردیم و با توجه به همکاری خوب سازمان حفظ نباتات کشور و ارسال سم مورد نیاز به استان، شروع به سم پاشی کردیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین از سوی سازمان حفظ نباتات کشور، نمایندگانی برای بازدید مناطق آلوده به منطقه اعزام شدند.

عصمتی پور بیان کرد: باتوجه به اینکه شهرستان ‌های نهبندان، سیربیشه، زیرکوه و درمیان در نوار مرزی با کشور افغانستان قرار دارند، اکیپ‌هایی را به این مناطق اعزام کرده‌ایم که در حال رصد هستند و گزارشات روزانه‌ای رزا ارسال می ‌کنند که اگر کانون دیگری مشاهده شد کار مقابله را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون سم پاشی در منطقه در حال انجام بوده و جای هیچ گونه نگرانی نیست، اظهار کرد: باید کمک‌هایی صورت گیرد تا با این کانون‌ها به موقع مقابله کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اگر اعتباراتی نباشد که به موقع به مبارزه بپردازیم، خسارت زیادی به محصولات باغی و زراعی وارد خواهد شد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha