چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 270311

رئیس سازمان اورژانس كشور به تشریح جزئیات انتقال هوایی «قلب جوان 24 ساله‌ای که دچار مرگ مغزی شده است» از یزد به تهران، پرداخت.

انتقال هوایی قلب جوان ٢٤ ساله از یزد به تهران

سلامت نیوز:رئیس سازمان اورژانس كشور به تشریح جزئیات انتقال هوایی «قلب جوان 24 ساله‌ای که دچار مرگ مغزی شده است» از یزد به تهران، پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور درباره جرئیات عملیات اورژانس هوایی جهت انتقال قلب جوان 24 ساله از یزد به تهران، اظهار داشت: روز سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه امسال با اعلام مرگ مغزی پسرجوان ۲۴ ساله‌ای در یزد و رضایت خانواده او مبنی بر اهدای اعضای فرزندشان، مشخص شد قلب این بیمار مرگ مغزی باید برای انجام عمل پیوند به تهران منتقل شود.

وی ادامه داد: به همین منظور و با توجه به مدت زمان طلایی که برای انتقال قلب وجود داشت و همچنین تجربه‌ای که از انتقال قلب پیوندی از رشت به تهران را داشتیم بلافاصله مقدمات کار برای انتقال این قلب از یزد به تهران فراهم شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور  گفت: این دومین باری بود که از اورژانس هوایی کشور برای انتقال اعضای پیوندی از یک استان به استان دیگر استفاده می‌شود. امروز صبح با یک پرواز خود را به شهر یزد رساندیم و درحال حاضر منتظر هستیم تا قلب را از بدن بیمار مرگ مغزی خارج کرده و تحویل بدهند.

کولیوند افزود: پس از تحویل قلب با هلیکوپتری که در بیمارستان یزد آماده است به فرودگاه مراجعه می‌کنیم، سپس از آنجا با فالکوم به فرودگاه مهرآباد حرکت کرده و با توجه به کم بودن زمان، قلب اهدایی را دوباره با هلیکوپتر اورژانس هوایی تهران به بیمارستان شهید رجایی انتقال می‌دهیم تا به مرد جوان دیگری اهدا شود و او فرصت تازه‌ای برای ادامه زندگی پیدا کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha