یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 270677

10 هزار بسته غذایی تهیه شده از سوی دفتر برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد برای توزیع در میان سیل زدگان استان خوزستان امروز یکشنبه تحویل سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر شد.

هلال احمر: 2 میلیون نفر تحت تاثیر سیل قرار گرفتند

سلامت نیوز:10 هزار بسته غذایی تهیه شده از سوی دفتر برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد برای توزیع در میان سیل زدگان استان خوزستان امروز یکشنبه تحویل سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد: طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده از سیلاب های اخیر در کشور 2 میلیون نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی بوده اند.

 مرتضی سلیمی روز یکشنبه در آیین تحویل نمادین 10هزار بسته غذایی برنامه جهانی غذا برای سیل زدگان ایران به سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار داشت: از حرکت بشردوستانه برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد در ایران به منظور تامین اقلام غذایی سپاسگزارم و امیدوارم که این همکاری های مشترک ما در برنامه های مختلف ادامه دار و پایدار باشد و بتوانیم همکاری های خوبی را در حوزه کمک به انسان های آسیب دیده و متاثر از حوادث داشته باشیم.

وی با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر در امدادرسانی به آسیب دیدگان انواع حوادث از تاریخ 25 اسفند 97 تا 22 اردیبهشت 98 در 31 استان کشور، گفت: در مدت زمان یادشده انواع حوادث به ویژه سیل و آبگرفتگی در 25 استان کشور در چهار هزار و 697 شهر، روستا و محورهای کوهستانی مشهود بود که نیروهای امدادرسان هلال احمر به 662 هزار نفر از هموطنان امدادرسانی کرده و به بیش از 318 هزار نفر از آنان اسکان اضطراری داده و 9 هزار و 159 نفر را با بالگرد، قایق و خودروهای امدادی به مناطق امن منتقل کرده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به توزیع اقلام زیستی و غذایی در سطح کشور نیز گفت: در مدت یادشده 57 هزار و 793 دستگاه چادر امدادی، 233 هزار و 75 بسته غذایی، 73 هزار و 947 تخته موکت، 185 هزار و 156 تخته پتو و 108 هزار و 139 ست بهداشتی در میان سیل زدگان و متاثرین از انواع حوادث توزیع شده است.

سلیمی با بیان اینکه وضعیت کشور در زمان حاضر در مناطق سیل زده و متاثر از آبگرفتگی آرام، عادی و پایدار است، گفت: برخی سیل زدگان هنوز در چهار اردوگاه اسکان اضطراری و موقت در استان خوزستان حضور دارند و سایر سیل زدگان با توجه به کاهش سطح آبگرفتگی به منازل خود بازگشته اند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر تاکید کرد: سبدها و بسته های غذایی را که امروز از سوی نماینده برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد در ایران برای سیل زدگان ایران به سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تحویل داده اند، در هماهنگی با دوستان سازمان ملل در ادامه روزهای باقی مانده از ماه مبارک رمضان در مناطق سیل زده خوزستان توزیع خواهد شد.

10 هزار بسته غذایی تهیه شده از سوی دفتر برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد برای توزیع در میان سیل زدگان استان خوزستان امروز یکشنبه تحویل سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر شد.

قرار است این بسته های غذایی با توجه به بازدید نماینده دفتر برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد از مناطق سیل زده خوزستان و برآوردهای انجام شده از سوی این تیم ارزیاب در مناطق سیل زده حمیدیه و دشت آزادگان این بسته ها در بین 40 هزار نفر از سیل زدگان استان خوزستان توزیع شود.

ارزش این 10 هزار بسته های غذایی 600 هزار دلار آمریکا اعلام شده و قرار است این بسته ها در روزهای آینده برای توزیع در اردوگاه های اسکان اضطراری، تحویل هلال احمر خوزستان می شود.

این موادغذایی که در یک کارتن استاندارد منقش به نشان WFP (برنامه جهانی غذا و RCS جمعیت هلال احمر) بسته بندی شده اند شامل یک کیسه برنج 10 کیلویی، هشت عدد کنسرو لوبیا چیتی، 13عدد کنسرو تن ماهی، سه بسته عدس سبز، سه بسته لوبیا چیتی، سه بسته قند کله شکسته شده، سه بطری روغن مایع خوراکی، سه بسته شکر سفید، یک بسته چای خشک و یک بسته نمک تصفیه شده خوراکی است.

در آیین تحویل رسمی این بسته های غذایی برنامه جهانی غذا برای مناطق سیل زده خوزستان نگار گرامی نماینده برنامه جهانی غذا در ایران و مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر حضور داشتند.

به گزارش ایرنا، در سال 1961 سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (FAO) و مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطع نامه مشترکی برای تاسیس برنامه جهانی غذا تصویب کردند که در سال 1962 همزمان با وقوع زلزله بوئین زهرا در ایران توفان مهیب تایلند، کشور تازه استقلال یافته الجزایر پذیرای پنج میلیون پناهجو شد که نیاز فوری به کمک غذایی داشتند و تهیه و توزیع آن به برنامه جهانی غذا محول شد.

مقر اصلی این سازمان از زمان تاسیس آن در سال 1963 در شهر رم ایتالیا است که با گرسنگی در کشورهای توسعه نیافته و کم درآمد، قربانیان بلایای طبیعی، پناهجویان، آوارگان و گرسنگان مبارزه می کند.
برنامه جهانی غذا هر ساله به طور میانگین به 80 میلیون نفر در 80 کشور جهان امدادرسانی غذایی انجام می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha