رئیس کل سازمان نظام پرستاری در برنامه شب های آفتابی با اشاره به گسترش پدیده سالمندی درکشور و ضرورت رسیدگی به مسائل آنان گفت: به دنبال این چالش، استارت آپ مراقبت سالمندی را در خرداد ماه سال جاری برگزار خواهیم کرد.

برگزاری نخستین استارت آپ مراقبت سالمندی در سازمان نظام پرستاری/ افزایش پدیده سالمندی در کشور

سلامت نیوز: رئیس کل سازمان نظام پرستاری در برنامه شب های آفتابی با اشاره به گسترش پدیده سالمندی درکشور و ضرورت رسیدگی به مسائل آنان گفت: به دنبال این چالش، استارت آپ مراقبت سالمندی را در خرداد ماه سال جاری برگزار خواهیم کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، دکتر اصغر دالوندی در برنامه شب های آفتابی با اشاره به این که طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، 9.2 درصد جمعیت معادل 7.5 میلیون نفر در کشور را سالمندان تشکیل می دهند، گفت: کشور ایران از سال ۱۳۸۵ وارد مرحله سالمندی شده است و پیش‌بینی می‌شود که طی ۱۵ تا ۳۰ سال آینده این پدیده افزایش بیشتری خواهد داشت.

وی ادامه داد: با رشد این پدیده از یک سو و عزت، احترام و منزلت سالمندان که به عنوان گنجینه ها و سرمایه های اجتماعی در فرهنگ و آیین ایران اسلامی ما محسوب می شوند، ما را بر آن داشته که در جهت کمک به حل این چالش مهم، نخستین رویداد ملی کارآفرینی و فناوری مراقبت‌های سالمندی را در اولویت های برنامه خود قرار دهیم .

رئیس کل سازمان نظام پرستاری اظهار داشت: با ایجاد روش‌های نو، استفاده از مدل‌های تجربه شده جهانی، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین مانند ایجاد عرصه های جدید و حفظ نگهداری سالمندان در خانواده و جامعه، غربالگری، پیگیری وضعیت سلامت سالمندان، پیگیری رژیم های غذایی- دارویی و توانبخشی، فعال کردن گروههای سالمند نهاد، استفاده از فناوری‌های جدید در برای زندگی بهتر سالمندان،استفاده از ابزارهای جدید آموزشی برای ارتقای سواد سلامت سالمندان و خانواده آنها، افزایش تعامل و مشارکت اجتماعی آنها و ایجاد فرصت با هم بودن در صدد کاهش تاثیرات بحرانی این پدیده باشیم.

وی افزود: در این راستا، این رویداد در تاریخ 23و 24 خرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد و از کلیه سازمان های ذیربط، دانشگاه‌ها، اساتید، دانشجویان، کانون‌های بازنشستگی و کلیه کارآفرینان فناوران و علاقه مندان در این حوزه دعوت می شود تا با ارائه طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه خود ما را در برگزاری هرچه باشکوهتر این رخداد یاری نمایند.

دالوندی خاطر نشان کرد: علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.ino.ir مراجعه نمایند..

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha