مدیر کل تعزیرات حکومتی تهران از آخرین مهلت وارد کنندگان تجهیزات پزشکی برای اعلام موجودی انبار‌ها در ۵ خرداد خبر داد.

۵ خرداد ؛ آخرین مهلت وارد کنندگان تجهیزات پزشکی

سلامت نیوز:مدیر کل تعزیرات حکومتی تهران از آخرین مهلت وارد کنندگان تجهیزات پزشکی برای اعلام موجودی انبار‌ها در ۵ خرداد خبر داد.

بهد گزارش سلامت نیوز به نقل از صداوسیما،محمدعلی اسفنانی افزود: همه شرکت‌های وارد کننده تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی موظفند حداکثر تا ۵ خرداد موجودی انبارهایشان را در سامانه اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت کنند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی تهران گفت: برخی شرکت‌های وارد کننده تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی در خصوص عرضه محصولاتشان تخلفاتی داشتند که این تخلفات شامل عرضه تجهیزات تقلبی و گرانفروشی و همچنین احتکار و اختفا به نیت گرانفروشی بوده است.


وی گفت: ​کتباً به همه شرکت‌های وارد کننده تجهیزات پزشکی اعلام شد حداکثر تا ۵ خرداد موجودی انبارهایشان را در سامانه اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت کنند و اگر این اقدام انجام نشود هر کالایی در انبار‌ها یافت شود به منزله احتکار است و با مالکان این کالا‌ها به عنوان محتکر برخورد می‌شود.

مدیر کل تعزیرات حکومتی تهران افزود: به وارد کنندگان تجهیزات پزشکی هشدار جدی می‌دهیم که حتماً موجودی انبارهایشان را اعلام کنند و، چون فعالیت آن‌ها مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است با مشاهده هرگونه تخلف، سخت‌ترین برخورد خواهد شد.


اسفنانی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در توزیع اقلام احتکار شده میان مردم چه تدبیری اندیشیده اید که این توزیع مناسب باشد؟ گفت: در هفته‌های اخیر چندین انبار احتکار روغن، شکر و خرما کشف شد که در همان مکان اقلام با نرخ مصوب میان مردم توزیع شد.


وی افزود: متأسفانه شاهد این هستیم که گاهی مردم در بحث خرید ضوابط مرتبط با خرید کالا و نوع فرهنگ مصرف را مراعات نمی‌کنند و فضای روانی ایجاد می‌کنند که گویی کمبود است در حالی که ما هیچ کمبودی در هیچ کالایی نداریم و اگر هم برخوردی با کسی می‌شود به جهت احتکار و عرضه نکردن کالاست.
اسفنانی گفت: در خصوص برخی کالا‌ها ما شاهد خرید مازاد بر نیاز مردم بوده ایم مبنی بر این که فقط در یک مورد حدود ۷۶۰ هزار دستگاه ماشین ظرفشویی فروخته شده که فقط ۱۶۰ هزار دستگاه نصب شده و همچنان ۶۰۰ هزار دستگاه در منازل موجود است و نصب نشده است.


وی افزود: این موضوع نشان می‌دهد که برخی خرید کرده اند، اما نیاز نداشته اند و به تصور این که گران می‌شود اقدام به خرید کرده اند.
مدیر کل تعزیرات حکومتی تهران گفت: ما در شرایط خاصی هستیم و باید به نحوی عمل کنیم که موجب ایجاد جو روانی و کاهش کاذب کالا در جامعه نشویم و مردم مازاد بر نیازشان خریداری نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha